SVENSKAR ÄR ALKHOLISTER

Jag var så orolig igår att jag inte skulle komma ut på någon promenad i det helt fantastiska men otroligt blåsiga vädret, men det gjorde jag. Jag och min brukare begav oss ut för några timmars promenad i solen. Det var så skönt. MÅNGA fler sådana dagar, tack! 

Bussen hem från jobbet var dock inte lika fantastisk. Hela bussen luktade alkis och då åkte jag med bussen som går kl 19:08. Jag börjar seriöst bli rädd över hur Sveriges alkoholkonsumtion ser ut. När hela bussen är full med fulla människor när klockan inte ens har slagit 20 då börjar man undra. När människor inte kan vara nyktra en månad ens utan att se det som ett problem. Att de inte kan umgås med vänner utan att dricka alkohol. Jag blir faktiskt väldigt ledsen.. Jag är långt ifrån nykterist själv, men det finns en gräns till allt. 
Jag har inga problem att vara nykter en vecka, en månad, ja till och med ett år om det skulle vara så. Jag ser det inte som ett problem. Men om man börjar må dåligt av tanken att vara nykter en månad, att det känns tråkigt.. När man sitter och dricker alkohol hemma själv, att man inte kan koppla av utan alkohol och man rättfärdigar sitt drickande hela tiden, ja då har man ett problem. Jag kan ärligt säga att jag inte skulle kunna vara tillsammans med en man som väljer flaskan före livet. 

Nå väl.. 
Nu ska jag göra mig ordning och dra iväg till jobbet. 
Hoppas alla får en fin söndag. 
Chao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0