SOLSKEN, VÄNLIGHET OCH VÅRTECKEN

Igår var det en trevlig dag på jobbet, med promenad i det fina vädret där jag ett riktigt vårtecken, nämligen en underbar söt liten tussilago. 
När jag skulle åka hem så kom taxin som vanligt, denna gång blev det med en ny taxichaufför som var helt fantastisk. Vi pratade och hade så trevligt, det hela slutade med att istället för att hoppa av i Kungsgården och ta bussen så åkte jag med henne till Hofors och sedan fick jag skjuts enda hem till Bomhus. Det värmer i hjärtat när man träffar sådana härliga människor som sprider så mycket positiv energi och glädje. Heliga Birgitta, jag hoppas vi ses snart igen! :)

Denna dag har verkligen inte varit sämre. 
Jag började med att ringa Sigvardssons bostäder angående en lägenhet i Åshammar. Fick ett sådant otroligt fint bemötande via telefon. Sen blev det att kika på ett avsnitt av Walking Dead med Marcus. Lite senare ändå kom pappa med Gottfrid och jag, Gottfrid och Marcus begav oss iväg till Vårvik där Marcus fiskade lite i havet och Gottfrid fick springa lös i skogen där omkring. Det blev inget napp men åh va mysigt det var! ♥
När det var dags att åka hemåt, så tittade även solen fram och helt plötsligt så blev det en underbar vacker dag även idag. Vi tog en promenad när vi kom hem i solskenet, sen var Marcus tvungen att åka iväg och jobba. Jag hann inte vara inne länge innan jag gav mig ut igen och jag hade kunnat fortsatt och gå hur långt som helst, för så skönt var det.

Det känns som jag hunnit med så mycket idag och klockan har inte ens hunnit bli 18. 
Det är verkligen en underbar grej med att jobba långa pass och heltid, man lär sig uppskatta den lediga tiden nå otroligt mycket. 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0