ATT VARA DUKTIG LÖNAR SIG INTE

Då var det snart dags då att bege mig till jobbet. Nu är det fem långa arbetsdagar i rad som gäller. Idag ska jag även kika på lägenhet i Åshammar även om jag känner mig nu mera rejält kluven på om jag ska flytta eller inte. Jag hade nämligen hoppats på att få hjälp av antingen Arbetsförmedlingen eller företaget jag jobbar åt med flyttfirma då jag inte känner så mycket att jag har ekonomin att betala dubbla hyror och flyttfirma för en flytt som jag enbart gör för att kunna vara mer flexibel på jobbet. Tycker det är rätt tragiskt faktiskt att man inte får hjälp av Arbetsförmedlingen om man inte är inskriven där. Hela grejen handlar väl om att man ska minska arbetslösheten i Sverige, och det behöver man inte vara inskriven hos en myndighet som ofta i alla fall stjälper före de hjälper. Men men, så är samhället. Olydigheter lönar sig medan hårt slit förkastas. 

Jag blev rätt besviken när jag fick veta mina arbetsvillkor också och min osäkra uppsägningstid på två veckor. 
Känns väldigt osäkert att bosätta sig i Åshammar, och ha en tre månaders uppsägningstid medan att jag kan bli uppsagd på jobbet med två veckors kort varsel. 

Nå väl, nu ska jag göra mig ordning och bege mig. 
Ha en fin dag allesammans, 
Chao! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0