ASKONDAGEN

Idag är det Askondagen vilket kanske inte säger så mycket för alla människor men för mig och många andra kristna så betyder det att påskfastan inleds. Idag börjar en 40 dagar lång fasta. En fasta som nödvändigtvis inte behöver handla om mat utan som kan vara en andlig fasta. För mig så kommer det bli en kombination. 

Jag började dagen med att läsa bibeln och be morgonbön. 
Det var ett tag sedan som jag gjorde det och redan efter att jag läst några rader så kände jag mig genast klokare, gladare och mer harmonisk. Min tro är en sådan stor del utav mig så att när jag har skjutit den åt sidan, så har jag även skjutit bort mig själv. Något som nog är en stor bidragande faktor till mitt välmående.
När jag läste bibeln flitigt och gick till kyrkan varje söndag så mådde jag som bäst. Idag minns jag inte ens när jag var till kyrkan senast.
Nu jobbar jag varenda söndag hela månaden ut. Men efter det så ska jag besöka Bomhus kyrka för en högmässa, och jag ska även kika om det finns någon mässa att gå på som inte är på söndagar och är på någon dag jag är ledig. 
Jag kan inte längre prioritera bort min tro, då det är som att jag prioriterar bort mig själv. 


Snart så bär det av till jobbet. Det känns bra. 
Jag ska göra mig ordning nu. 
Chao! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0