FÖRÄNDRING

För fyra år sedan var det fotbolls-VM och jag satt som bänkad framför teven och jag lär påstå att jag knappt missade en enda match. Samma år var det val. Valet brydde jag mig knappt om, jag läste lite om de olika partierna och gick iväg och röstade, mer än så var det knappt. 
I år, fyra år senare är det både VM och val igen. I år har jag inte ens sett en fotbollsmatch, däremot så har jag kikat på livesändningar från Almedalen. 
Mitt fotbollsintresse har minskat radikalt medan mitt politiska intresse aldrig har varit så här stort. 
Det är verkligen spännande hur mycket en människa kan förändras på fyra år. 

Förra valet minns jag ändå så väl. Det stod mellan Moderaterna och Sverigedemokraterna för mig. 
Till slut fick Moderaterna min röst. Anledningen varför minns jag knappt, något med vargar och björnar, samt att jag tyckte och fortfarande tycker att Anders Borg är helt underbar! Tack vare honom fick Moderaterna min röst.
I år kommer jag dock inte kunna lägga min röst baserad på en enda människa, all respekt till Borg men tyvärr så räcker det inte. I år, nu när jag är betydligt mer insatt. I år när jag ser den ständiga kampen MOT demokrati. 
I år lägger jag min röst på Sverigedemokraterna. Ett parti som har fått utstå mer skit än något annat. Ett parti som media har bestämt sig att ha en häxjakt emot men som trots det växer för varje dag. 

Med det sagt så ska jag ta och göra mig ordning och gå iväg till jobbet. 
Klockan har vara rusat iväg. 
Mot kvällen blir det nog gymmet med min nyfunna vän Sandra. 

Trevlig helg på er allesammans. 
Chao! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0