SVÅRIGHETER ATT HITTA

Jag blir tokig på den brist på ordning jag har här hemma. Visst det är städat och fint i övrigt men jag hittar absolut ingenting! Alla kartonger är inte ens upppackade utan står nere i förrådet och jag har ingen aning om vad som befinner sig i dem. Haha stenkoll, eller inte.. 

Hur som helst så hittar jag inte ens kläder! Eller ah, jag har massor med kläder men det är partykläder, jag kan inte komma med det till jobbet! Jag brukar alltid ha speciella kläder när jag jobbar, sköna kläder då det absolut viktigaste som personlig assistent inte är att se snygg ut utan att ha kläder som du är bekväm och kan röra dig lätt i. Sen har jag lärt mig en sak från när jag jobbade inom hemtjänsten och inte fick nå arbetskläder. Det är att ha två uppsättningar kläder och inte mer som du använder just i jobbet. Detta var något jag inte lärde mig förrän efter sex månader och jag vet inte huuuur mycket kläder som jag "förstörde" genom att ha dom på jobbet. Inte direkt fräsht att ligga på golvet och skrubba och göra andra saker som kan uppstå inom vården, om ni förstår vad jag menar. 
Därav min klädregel, om inga arbetskläder erbjuds så har jag endast två uppsättningar av kläder som används. 

Nå väl nog om det. 
Nu måste jag snart ta och göra mig ordning innan det är dags att bege sig till jobbet. 
Dock så är det lite jobbigt att göra sig ordning när Gottfrid är hemma, han blir nämligen helt tokig när han märker att jag börjar borsta håret och tänderna. Börjar springa runt, hoppandes och alldeles överlycklig för att vi ska gå ut. Det spelar alltså ingen roll om vi fem minuter innan kommit in efter att ha promenerat en mil. Nä.. Han blir lika tokig ändå.

Men ah blir att göra ett försök i alla fall. 
Hoppas ni alla får en trevlig dag! (:
Chao! 


EN SAK TILL BARA....
Jag tycker alla mina vänner som bloggar kan bli grymt bättre på det. Uppdatera ffs, jag vill veta vad som händer i era liv! Även om ni inte tycker det ni gör är en big deal, så gör jag det. Så BLOGGA! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0