NYTT ARBETE?

Då var det måndag och snart är det dags att bege sig till jobbet. 
Jag fick börja klockan 10 idag istället för 09 vilket gör otroligt mycket. 

Jag fick ett samtal igår också om ett jobb jag sökte för ett tag sedan. 
Fick tid för arbetsintervju på onsdag men jag vet faktiskt inte om jag ska avboka det eller inte. 
Kändes lite som ett oseriöst bolag. Ville veta vad jag hade i lön i dagsläget men var inte alls lika intresserad av att berätta vad jag skulle ha hos dem. Dessutom så lät han som ringde rejält kaxig. Menade att det var över 100 personer som sökt tjänsten, och att 30 utav dem skulle komma på intervju på onsdagen. 15 st kl 11.00 (mig inräknad där) och 15 st kl 13.00.. Jag kan tycka att en brukare inte ska behöva träffa så mycket folk, defintivt inte under samma dag. Jag är ju van med att man väljer ut ungefär tre stycken, funkar inte dom så väljer man ut tre till. Men 30 stycken på samma dag, det låter rejält mycket i mina öron, allra helst när hela yrket som personlig assistent grundar sig på personkemi. Hur ska man hinna känna någon personkemi bland så många människor? 
De hade dock väldigt många olika tjänster att erbjuda. De hade allt från att hoppa in lite extra till att jobba 100%. 
Dessutom så ligger arbetet närmre än det jag har nu. Men jag trivs så otroligt mycket på min arbetsplats så jag vill stanna. Problemet är ju att jag aldrig kan få något svar på hur allting kommer att bli. Jag har ju ett sjukvikariat nu som hela tiden dras ut på tiden. Först var det oktober jag skulle jobba, sen november, sen blev det till januari och nu februari.. Och när jag kikar schemat så ser jag att jag är inbokad för mars månad också. 
Jag måste ta ett snack med dem idag, jag vet att dom troligen inte kan ge mig mer information än vad de kunde sist jag pratade med dem, men något måste jag veta. Jag kan inte sumpa möjligheten till en 100% tjänst om nu tjejen jag är vikarie till i alla fall kommer tillbaka helt plötsligt i mars... Någon måtta får det vara. 
Jag tycker om min brukare otroligt mycket, trivs med kollegor och så. Men jag måste tänka även på min ekonomi, den går inte runt på 50% och kommer hon jag vikarie för tillbaka så står jag ju där och får hoppa in när det behövs. Något jag inte ens kan påtanke på hur långt och krånligt det är att ta sig dit. 

Nå väl, nu måste jag skynda mig... 
Hoppas ni alla får en bra start på veckan, 
chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0