LEDIGA DAGAR

Som jag skrev i förra inlägget så kom Tessie i torsdags kväll förra veckan och hon åkte hem igår. 
Det har varit trevligt. Vi  lirat så mycket Mario Kart så att jag nästan inbillar mig att ett skal ska komma flygandes bakom mig när jag åker bil haha. Då har man spelat en aning för mycket men kul har det varit. 

Imorgon är det dags för jobb igen efter en veckas ledighet. 
Det har varit otroligt skönt och välbehövligt att vara ledig. För även om jag trivs som sjutton med mitt arbete så tar det enormt på krafterna med allt pendlande. Om det hade varit en direktbuss raka vägen så hade det inte gjort mig ett dugg, men när det är byten hit och dit och bussar och taxi som ska vara i tid, en stress över att någon utav alla ska vara försenade och att jag ska missa någon annan tar verkligen på krafterna. 
Imorgon ska vi dessutom ha möte angående semester. Jag ska ha bestämt mig när jag vill ha semester, men hur i helsike ska jag kunna göra det när jag inte ens vet hur mycket jag ska jobba? De 50% jag har nu är ju ett sjukvikariat som heeeeela tiden tydligen förlängs och det är inte ens säkert att människan kommer tillbaka. Bara det är en oro för mig, att inte veta om hon kommer som gubben i lådan och vill börja jobba igen. En av mina kollegor ska gå i pension sista maj och hon har 50% som är snack om att jag ska få. Enkel matematik om jag även får behålla mina 50% jag har nu är ju 50% + 50% = 100%.. 
Är ju en himla skillnad att bestämma semester på 100% och 50%.. Så vet inte alls hur dom tänker där. Jag kan inte börja planera förrän jag vet hur mycket jag ska få jobba. För sanningen är att om jag inte får 100% så måste jag söka vidare efter andra arbeten. Men ah, det är ju möte imorgon som sagt, så får ta allting sådant då. 

Nu ska jag ta mig en dusch, och sen börja förbereda lite mat innan Marcus kommer hem. 

Chao! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0