ALLA HJÄRTANS DAG

Det gick jättebra häromdagen när jag var på jobbet och jag hade en trevlig arbetsdag. 
Efter jobbet blev jag upphämtad i Valbo av Marcus och vi åkte och hämtade ut mitt paket från Ellos där jag hade beställt lite saker. 

Igår efter att ha pratat med Tessie i telefon så bestämde vi att hon skulle komma hit. 
Så det blev att börja hetsstäda och sen iväg till bolaget. Kl 19 hämtade vi upp henne från station och åkte direkt iväg till affären för att handla massa gotta till denna dag till ära. (: Så idag, på självaste Alla ♥ dag så har jag en av mina absolut bästa vänner här, min älskade Gottegos och ja även Marcus är väl okej (beroende om han kommer med blommor eller inte) haha. 
Det känns som det kommer bli en bra dag med tapas och bubbel. 

Jag är trött på människor som spyr galla över denna dag och jag förstår dom inte. 
Jag har hört de flesta argument och även om jag förstår tankesättet så håller jag verkligen inte med. 
Självklart ska man älska varandra ALLA dagar om året men precis som man ska vara glad åt att man föddes så kan man fira sin födelsedag lite extra och ändå kunna leva livet de övriga dagarna med. Man ska älska sin mamma och uppskatta henne på fler dagar än Morsdag men ändå finns den dagen. Det är inget fel med en dag då man kan visa varandra lite extra kärlek och omtanke. Det behöver inte bli en dyr historia för det, utan det väljer man själv. 
Jag har oavsett om jag varit i ett förhållande eller varit singel älskat denna dag. För det är inte bara för hopplöst nyförälskade par denna dag är till för, utan den är till för alla. Förhoppningsvis så har alla människor någon som älskar dem och som dom älskar tillbaka. Om det är en mamma, pappa, syskon, mor eller farförälder, en kompis eller ett husdjur. Om inte annat så borde man älska sig själv. Det finns alltid någon man kan visa lite extra kärlek denna dag.
Om man inte har någon som kan köpa blommor åt en och man verkligen vill ha blommor, så vet ni  vad man kan göra istället för att bli bitter? Jo mina vänner... Här kommer det... Man kan faktiskt ta sig till en butik och köpa sina egna blommor. Ja jag vet, det är helt galet, men man kan! och vet ni vad, jag har gjort det flera gånger! (: För om jag vill ha något och inte kan få det av någon annan så köper jag det helt enkelt till mig själv. 


Såå... Sluta var bitter, sluta tro att ni måste vara i ett förhållande. Utan visa era nära och kära lite extra kärlek denna dag. Ta ett skönt bubbelbad, en ansiktsmask eller unna er något till er själva. 

Nu ska jag ta mig en morgonpromenad med min håriga herre. (: 
Chao! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0