DÅ VAR FASTAN ÖVER

Då var fastan över och jag tycker faktiskt att jag skött mig riktigt bra. 
Jag har kommit till insikt i saker och ting och fått en mycket sundare inställning till både kost och motion. 
Inte nog med det så har jag nu under 46 dagar undvikit en utav mina mörkaste laster, och det känns helt otroligt! 
Jag känner mig "botad" och den enda jag kan tacka för det är Gud. 

Så... Idag, om drygt 30 minuter så hämtar taxin upp mig. Jag åker då till gymmet där jag tränar en stund innan pappa min hämtar upp mig och kör mig och Gottfrid till Bomhus. Först ett stopp hos Marcus för att åka till ICA och handla frukost. Jag sitter fortfarande och funderar vad det ska bli för något. ;) Sen hem till syster min och hennes familj för vad jag hoppas ska bli ett rejält påskfirande med massor av god mat. 

Detta är utan tvekan den bästa fasta jag genomfört. Visst, den kunde ha varit bättre. Jag kunde ha lagt ner mycket mer tid på Bibeln och besökt kyrkan någongång MEN jag är nöjd och jag är stolt. Det är inte många människor som klarar av att leva så pass minimalt med föda under en sådan lång period, och jag lovar er att det syns på vågen! ;) Vi får se nu hur många kilon jag går upp nu när jag börjar äta igen. Ska fortfarande hålla det på ett underskott av kalorier och fortsätta kämpa på för en bra viktnedgång, men under denna dag ska jag äta tills jag spricker. 

Men en sak jag verkligen har lärt mig utav denna fasta är att faller man i en destruktiv grop så kommer du falla i ytterligare en, som dessutom kommer vara mycket större. Allt är en ond cirkel, ett dåligt val leder till ytterligare ett.. Det är just det jag ska undvika. Jag ska undvika alla de laster som fått mig att falla ner djupare och jag tror faktiskt jag kommer kunna klara det. 

Jag har övervunnit min rädsla till att gå till gymmet själv. Detta efter att Elin struntade totalt i att följa med. Inte bara en gång utan flera. Dessutom verkar hon ignorera allt som har med träning att göra nu. Det är hennes val och det ska inte bli mitt. Det är absolut inte lika roligt att träna själv, men jag tycker jag faktiskt kör på riktigt bra. 
Jag tackar henne för hur hon visat alla maskiner, hur de ställs in och så vidare... Men vill hon inte med något mera, så fixar jag det själv. Jag är trött på att låta andra människor styra mitt liv. 

Det är så otroligt mycket som har hänt under denna fasta. 
Förutom förändrade tankar runt kost och motion så har jag ju faktiskt hunnit med en flytt! 
Jag har ett litet hem i lilla Åshammar och hör och häpna... Jag trivs faktiskt! 
Jag sover mycket bättre och jag börjar sakta men säkert hitta tillbaka till mig själv. 

Med det sagt så avrundar jag detta inlägg. 
Jag måste packa det sista och bege mig till taxin. 
Jag hoppas ni alla får en underbar helg och Glad påsk till er alla! ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0