ATT VARA KRISTEN

Inatt har jag sovit riktigt oroligt och jag känner mig inte alls pigg och utvilad. 
Planen var att jag skulle ta mig iväg till gymmet strax före 09 men jag kommer nog strunta i det idag. 
Det får bli längre promenader istället för jag känner att kroppen skulle behöva vila och dessutom så har jag både tvättstugan och städning att ta tag i idag innan jag åker till Bomhus imorgon för att fira påsken med min syster och hennes familj samt mamma och Viktor.

Idag är det Långfredag. Så förutom städning kommer denna dag gå åt till att läsa bibeln väldigt mycket.
Jag är besviken på mig själv att det var så länge sedan jag var till kyrkan, allra helst sen fastan började och framtills nu. För som kristen, iallafall för mig som kristen så är påsken mycket viktigare än andra högtider, till och med viktigare än julen. 
Jag har märkt att det är faktiskt väldigt få människor som vet något om våra kristna högtider eller om Kristendomen i allmänhet men som trots det är väldigt nyfikna. Oftast de som frågar mig mest är de människor som inte är troende men som ändå vill få en förståelse, ibland får jag känslan att de verkligen letar efter något de kan tro på. 
Jag tror faktiskt att jag ska börja skriva lite mer om att vara troende kristen här i bloggen. Tyvärr så finns det allt för många människor som fått fel syn om Kristendomen. Anledningarna är många, men jag vet att det finns många fanatiska kristna som skrämmer bort många människor från Kristendomen. Jag har själv varit med om väldigt många dömande människor och det är exakt det som Kristendomen INTE är. Att vara kristen för mig innebär att visa tolerans och kärlek, något jag försöker göra även om jag så klart även misslyckas. Att vara kristen innebär att föralltid känna sig älskad, att få känna villkorslös kärlek. 

Jag får fortsätta skriva om vad det innebär att vara kristen för mig vid ett senare tillfälle. 
Nu ska jag alldeles strax börja fixa ihop lite smutskläder och bege mig till tvättstugan. 

Chao!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0