SAMLA INTE SKATTER HÄRPÅ JORDEN

Sorteringen pågår för fullt här hemma nu kan jag säga. Både i lägenheten och i förrådet. 
Flera annonser med bland annat kläder och AIK flaggor ligger ute på Tradera och mer ska ut. 
Vad har hänt med mig egentligen?Jag har verkligen insett att dessa materiella ting inte betyder ett skvatt för mig.
Jag känner mig lite som hon i filmen En shopaholics bekännelser.

Men skönt känns det faktiskt. Jag vill inte vara bunden till en massa prylar och bli någon manisk samlare på exakt allting. Att ha alla dessa saker, kläder, möbler osv.. har verkligen inte gjort mig lyckligare, snarare tvärtom.
Det finns en text från bibeln som jag verkligen älskar och den går så här: 

"Samla inte skatter härpå jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla skatter i himlen, där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara."

Den enda skatt jag vill ha på jorden är kärleken, och jag hoppas att han snart inser det innan det är helt försent! ♥







Kommentarer
Postat av: linah brown

så fin blogg:D

2013-09-04 @ 19:59:39
URL: http://broownskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0