KAN INTE SÄTTA FINGRET PÅ VAD DET ÄR...

Nu var det några dagar sedan jag skrev. 
Jag påbörjade ett inlägg häromdagen men blev aldrig så att jag publicerade det. 

Jag är ju mitt uppe i en flytt så att blogga är ju inte det som prioriteras. 
Men idag har jag varit duktig och slitit här i flera timmar så jag tänkte att jag nu skulle få sätta mig ner några minuter och passar då på att uppdatera till er mina kära vänner och övriga. ;)

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så var det något som inte kändes något vidare bra när jag hade mitt sista pass i Hudiksvall. Jag fick en dålig känsla, trots att det enbart sades bra saker, men jag tog i alla fall med mig mina saker jag hade där något som visades sig vara bra. 
Mamman till killen jag var assistent åt ringde nämligen häromdagen och efter lite allmänt prat så kom det fram efter en relativt lång utläggning av vilken underbar person jag var som var helt fantastisk när det kom till omsorg, vård omtanke biten men att min brukare (hennes son) inte riktigt kände att vi klickade till 100% och han inte kunde sätta fingret på vad det var. Men detta som han inte kunde sätta fingret på vad det var gjorde i alla fall så att de avbröt min provanställning en månad tidigare. Han ville dock ha kvar mig på Facebook och ha kontakt med mig där och hans mamma kände att hon fortfarande vill kunna ringa till mig och prata med mig. Först kände detta okej men nu känner jag att det absolut inte är det. Varför ska de ha kontakt med mig om de känner att vi inte "klickade" till 100%?! Och HUR ska man ens klicka till 100%?! allra helst efter fyra pass. 
Eftersom det har varit väldigt mycket strul redan från att komma på intervjun till ändringar av dagar så kändes detta både trist men samtidigt ändå som en lättnad. Det var skönt att veta att strulet var över samtidigt som jag faktiskt trivdes och trodde att även han trivdes med mig, eftersom han sa att det gått jäkligt bra och allting sådant. 

Nå väl. Inte gråter jag över spilld mjölk. Så länge jag får min lön, RÄTT lön så är jag nöjd. 
Jag tackar dessutom för den kunskap och erfarenhet jag fick utav den korta tid jag var där. Nu vet jag att Humana inte direkt är något företag jag vill ha något att göra med, då ingen kontakt alls har skötts via dem, att man under en provanställning inte är något värd och att man alltid måste följa sin känsla oavsett vad människor säger. Jag har också lärt mig en hel del nya saker i allmänhet och även fått tillbaka intresset att skriva en bok jag länge funderat på, samt så har jag fått träffa nya människor och fått besökt älskade Hälsingland och käkat Jambos underbart goda smörgåsar. Så jag tackar för det! (:

Imorgon har jag min andra introduktionsdag på mitt andra och nu enda jobb. 
Där vet jag att jag är omtyckt då de visar det i både handlingar och ord. Dessutom så känner jag det verkligen. 
Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra där för det flyter verkligen på så bra med företaget Alma. 
Jag har dessutom en bättre lön och det är en struktur som jag gillar. 

Jag söker dock nya arbeten då detta bara är 50% och jag vet inte hur länge jag får jobba 50% där då jag jobbar för en tjej som är sjukskriven. Men jag söker jobb som jag kan kompletera med detta, då jag verkligen känner att jag vill jobba med denna brukare! (: 


Nu är min "rast" över.
Dags att börja packa igen och sen iväg med lite prylar till nya lägenheten. 
Chao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0