HELT ÄRLIGT GÄVLE SJUKHUS, ÄR NI FOR REAL?!

Jag blir så otroligt lack på sjukvården och deras brist på respekt! 
För det är brist på respekt jag tycker man har om man inte kan lyssna på patienten tillräckligt noga så man kan skriva ut rätt medicin i rätt dos!!! 
Nu väntar jag på samtal från dem ännu en gång och får se om de kan göra rätt denna gång och isåfall hur lång tid det tar innan de gör rätt! 
Det är så här att en medicin jag har fått går inte under högkostnadsskyddet om det är den "lilla" burken. Därför bad jag om att få den stora då jag i alla fall har flera små på recept som blir en stor sammanlagt, och eftersom jag redan betalat 2200:- för att uppnå frikort så vill jag gärna nyttja den! 

Det har gått fel sen början. Först tänkte dom skriva ut en medicin som ger mig fruktansvärda mardrömmar och som jag mår pyton utav, något som även står i min journal! 
När dom väl ändrar medicin så glömmer de bort att skicka recept så jag måste ringa och upprepa att jag ska ha medicin för att de glömt det. 
På apoteket får jag veta att medicinen inte går under högkostnadsskyddet när det är en liten burk, något även det min läkare "glömt" att nämna till mig trots att dom ska det! 
När jag ringer för att få en ny burk av den större sorten som faktiskt går under högkostnadsskyddet då lyckas idioterna i alla fall skriva ut två små till mig igen. Man blir ju tametusan galen på sådan nonchalans!

Vanligtvis orkar väl inte människor tjafsa om sådant för att de inte orkar, men för mig så ska rätt vara rätt och jag är tillräckligt frisk för att kunna vara sjuk, tack och lov! 
För det är det som krävs i Sveriges sjukvård idag.. Du måste vara frisk för att kunna vara sjuk. 
Man måste vara vaken och ha koll själv, för läkare... Ja.. Dom kan man inte lita på längre! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0