TIME FOR AN UPDATE!

Time for an update! 

Jag hittade nyckeln som jag letade efter men jag vände upp och ner på lägenheten i jakt efter den. 
Men den är i alla fall återfunnen och lämnad till hyresgästen som flyttade in efter mig. 
Lägenheten ser ut som den gör men det är något som jag ska försöka styra upp idag så att den åtminstone ser bättre ut. 
Idag fyller min systerson Algot tre år men vi får se om jag åker och firar honom idag eller om jag spar det till helgen då jag ska sova där. 

Jobbet i Åshammar känns riktigt bra och jag börjar mitt första egna pass imorgon då jag jobbar kväll, på fredag jobbar jag också kväll och i helgen jobbar jag 10-20 både lördag och söndag. Veckan som kommer jobbar jag dag på måndag, ledig på tisdag och jobbar kväll resten utav veckan. Lika bra att jag skriver upp det här om jag skulle glömma bort det.
Ovissheten att inte veta hur jag ska jobba efter november känns dock. Tjejen som jag vikarierar för är sjukskriven tills dess och troligen kommer hon tillbaka då. 
Så jag måste kika efter intressanta jobb idag och om jag finner något så blir det att skriva ihop ett personligt brev och skicka in en ansökan.

Jag har även påbörjat att skriva lite på min bok, en liten kladd om hur boken ska byggas upp. Det känns bra.
Jag har hittills inte tappat intresset eller engagemanget och det är alltid något.

Jag borde verkligen sätta igång och fixa här i lägenheten men vart i helsike börjar man egentligen?! 
Det är alltid så svårt när det är flyttkartonger exakt överallt och jag har alldeles för mycket kläder som ska in i garderoberna. Men men, jag antar att det bara är att börja någonstans så det är vad jag får göra. 

Hade gött gott folk! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0