ETT LIV FULLT AV ARBETE

Fasen var dålig jag har blivit på att uppdatera. Tänkt att jag ska göra det flera gånger men det har inte blivit av. 
Nu hade jag dessutom klottrat ner ett inlägg om dagarna som varit men självklart så råkade ALLT försvinna!!
Så... Jag har som sagt jobbat hela helgen och det har varit en fantastiskt trevlig helg! Jag, min brukare och hennes sambo åkte iväg på en roadtrip både på lördagen och söndagen där sambon visade mig alla möjliga platser. 
I lördags åkte vi mot Dalarna hållet där han visade mig alla möjliga fantastiska fiskeplatser osv. Sen en massa historia på det. Vi åkte bland annat till Isala lada där vår forna kung Gustav Vasa gömde sig. 
På söndagen var det mot Gävle, Hamrånge hållet istället. Jag fick då bland annat se Sveriges första radhus, ännu fler fina platser, ställen jag inte ens visste fanns och vägar jag inte hade en aning om. Visade mig ställen han vuxit upp på och åkte även till Hamrånge där han visade mig platsen där Herrgården som min mamma växte upp i stod, samt all mark som hörde till. 
Det var en otroligt trevlig helg, blev bjuden på mat och glass och jag hade nog utan tvekan en utav de roligaste dagarna jag haft på ett arbete. 

Måndagen jobbade jag också och eftersom jag då hade sovit i Åshammar hos min syster sen fredagen så kändes det skönt att komma hem till sitt egna hem, även om allt här var och är i en stor röra. 
Tisdagen var jag ledig och då slappade jag bara vilket var både underbart och behövligt. 
Igår försökte jag få någon ordning här hemma, vilket det blev även om det är enormt mycket kvar och sen åkte jag iväg och jobbade. Det enda som är drygt med mitt jobb är pendlingssituationen. Jag hade kunnat ta den på ett annat sätt om jag hade längre pass. Men jag jobbar fyra timmar varje kväll och pendlingen i sig tar nästan fyra timmar fram och tillbaka. 
Jag låter det vara så nu tills jag vet om den tjej jag vikarierar för kommer tillbaka nu i slutet av november eller inte. Gör hon inte det så får vi sätta oss och försöka ändra om schemat som vi tidigare försökte med. 
Jag trivs i alla fall hur bra som helst på detta jobb. 


Klockan 10 kommer min syster Diana och hämtar mig för att hon är så snäll och ska köra iväg mig så jag får handla lite! (: 
Sen så är det bara hem och plocka lite här hemma innan det är dags för att åka iväg på ett kvällspass till.

Så nu är det bara att göra sig ordning och sen bege sig ut på parkeringen.
Hade gött allesammans!  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0