EN NY VECKA

Godmorgon!
Helgen har varit lugn och skön. I fredags jobbade jag kväll och Marcus hämtade upp mig på stan så jag åtminstone slapp den bussresan, tack och lov! Blev bara lite slötittande framför teven innan jag somnade. 
I lördags blev jag bjuden på mat hos min syster och hennes familj här i Bomhus. Vildsvinsgryta och ris serverades, riktigt gott! 
Igår så gjorde jag ett ryck här hemma och även om det fortfarande är kaotiskt här så ser det i alla fall bättre ut. Jag fick upp spegeln, byggt ihop lite IKEA prylar, fått upp en jäkla massa kläder och plockat en hel del. 
Imorgon fyller jag ju år, 25 år... Vart har åren tagit vägen?! Hursomhelst så ska jag ha "kalas" på lördag så det måste se någorlunda bra ut här då. 



Jag kom på igår kväll att jag inte jobbar kväll idag utan dag och egentligen skulle jag ha suttit på en buss från Bomhus för 15 minuter sedan men jag kom verkligen inte upp. Jag tror tanken på att jag inte börjar förrän kl 9 men kommer fram till Åshammar 07:40 fick mig att somna om. Tokigt nog så innebär det att jag kommer bli en timme försenad istället. Måste ringa min brukares sambo lite senare och berätta det. Tur nog så är dom båda fantastiska och väldigt förstående. Till och med han som sagt att han tycker jag borde ta den senare bussen så jag slipper åka iväg så tidigt. Jag kommer oavsett att stanna en timme längre idag i alla fall för min buss går inte tidigare. Det är nackdelar med att jobba ute i en by där bussförbindelserna inte är dom bästa. Men det är faktiskt värt det, för jag trivs så jäkla bra! 

Med det sagt så avrundar jag detta inlägg och önskar er alla en trevlig dag och en bra start på veckan. 
Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0