PENGAR OCH MACKMYRA

Nu var det några dagar sedan jag bloggade igen.. 
Vad har hänt? kort sammanfattning.

Jag missade provet i lördags för jag sov över. 
Jag har fått en vidrig smärta i knäet som hindrar mig till det mesta. 
Jag såg Eurovision men missade resultatet, Danmark som vann va? Jag minns inte ens låten. 
Petrus har blekt håret på mig och genast så mår man bättre. 
Har bokat tid för lösögonfransförlängning den 10 juni, alltså dagen innan jag åker.
Som sagt knäet värker så galet mycket men jag hoppas det ger med sig snart så jag slipper uppsöka läkare. 


Idag har jag umgåtts med mamma och min lillebror Viktor. 
Vi åkte en sväng till Arken först så min fisktokiga lillebror kunde kika på fiskarna. 
Efter det gick vi in på Mediamarkt för jag skulle lämna in en kamera jag typ aldrig har använt, köpte den för snart ett år sedan och använde den under de två veckorna jag befann mig i Spanien. Annars har den bara legat och samlat damm. Men fick brev hem om att försäkringen skulle gå ut nästa vecka så då tog jag mig äntligen till att gå dit och lämna in kameran då en del av displayen har blivit svart. 
Då sa den trevliga killen som jobbade där att det typ inte gick att fixa på Samsung och lyckligtvis betydde det för mig att jag fick pengarna tillbaka, full betalning inklusive försäkringen. 
Så egentligen har jag "lånat" en kamera under ett år helt gratis kan man säga. 
Detta har lärt mig att jag verkligen ska ha försäkring på ALLA saker som jag köper i teknisk väg. 
Så det kändes skönt. Att komma ut tusen kronor rikare för en kamera jag i alla fall ångrade att jag köpte från början. Lovely!

Efter det tog vi en sväng till Mackmyra där vi gick omkring, (inte långt tyvärr på grund av mitt jäkla knä) och Viktor hade hoven med sig. Vi såg huuuur mycket småfisk som helst som höll på att "leka" däromkring, riktigt kul att se! 

Nu ska jag nog ta och försöka plugga lite. 
Imorgon ska jag göra provet som det var menat att jag skulle ha gjort i lördags. 
Wish me luck!

Två bilder från Mackmyra bruk.


 

Kommentarer
Postat av: Tessie

Sv; Tack så mycket :)

2013-05-23 @ 19:38:32
URL: http://ragdollie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0