MINA DRÖMMAR

Då var det dags för tredje ämnet på listan: Mina drömmar

Jag drömmer om mycket faktiskt. 
Rikedom, familj och karriär. 

När det kommer till karriären så drömmer jag om, som jag nämnt tidigare, om att bli en framgångsrik kriminolog. 
Högsta drömmen är då att flytta till USA och jobba för FBI. 
Jag vill jobba med att lösa mord, allra helst seriemord då seriemördare alltid varit något som faschinerar mig.
Allt från deras uppväxter, till vad som driver dem, vad som utlöser deras "mordturné", hur dom drivs till att ständigt utveckla sina mord och framförallt till att dom alla nästan följer liknande mönster. Alltså att  nästan alla lämnar/ tar en sovenier från deras offer. Att de alla har olika tillvägagångssätt, osv.. 
Helt enkelt det som fashinerar mig mest är att precis som en fotbollsspelare alltid strävar att bli bättre på att spela fotboll så strävar en seriemördare efter att bli bättre på att mörda. 
Kanske låter konstigt att jag är så pass intresserad av det och kan ärligt inte riktigt säga varför jag har det intresset. Min farfar var kriminaltekniker så kan ju bero att det ligger i generna, även om mitt starka intresse för just seriemord inte riktigt kan förklaras på det sättet. 
Hur som helst så är det min absolut högsta dröm när det kommer till karriären, flytta till USA och jobba för FBI. 
Eftersom jag inte är amerikansk medborgare så ser den drömmen ut att vara rätt långt bort, MEN jag ger ändå inte upp! 

Detta leder till min andra dröm. Att bo i USA!
USA är för mig drömmarnas land och för att vara helt ärlig så älskar jag USA mer än vad jag älskar Sverige. 
Sverige må vara mitt fosterland som jag skulle strida för om det skulle krävas, MEN inte mot USA. 
USA står för allting jag står för, nästintill. 
Därför blir jag alltid arg när människor snackar skit om USA. 
Jag älskar historia och jag kan betydligt mer om USAs historia än om Sveriges. 
Jag älskar deras stolthet som de känner för sitt land. Respekten. 
Att de sjunger sin nationalsång; The Star-Spangled banner, med stolthet. Att dom hissar sin flagga med respekt. 
Möjligheten att lyckas i USA så länge du kämpar. 
Deras rättsystem, även om det vissa gånger kan ses som överdrivet så är det i alla fall mer rimligt än det som vi påstår är ett rättsystem. 
Deras förmåga att fortfarande tro på Gud, att leva efter kristna principer. Att de tackar Gud. 
Jag älskar att de är en supermakt och även om jag önskar att vi alla kunde leva i fred med varandra så är jag även klok nog för att veta att det aldrig kommer fungera. Si vis pacem, para bellum - Om du vill ha fred, förbered dig för krig. 
I USA existerar inte jantelagen som den gör här heller, vilket gör att man kan ta plats och utvecklas på ett helt annat sätt än vad det ens är möjligt här. 

En tredje dröm är så klart att skaffa familj. 
En riktig drömfamilj. Jag vill ha många barn. Minst tre av mina egna och två adopterade. 
Jag vill ha en lång stilig man, som helst ska vara kristen (då menar jag ingen fanatiker), han ska sätta sin familj främst precis som vi sätter han främst. Jag vill ha någon att fatta mina beslut med. Någon som älskar mig fullt ut. 
Jag drömmer om ett stort vackert riktigt amerikanskt hus med pool. En trädgård med barbeque fester. 
Ett hus med stora fönster och trappsteg. Kanske till och med havsutsikt. 

Jag drömmer om rikedom, i den betydelse att jag aldrig riktigt behöver oroa mig för pengar även om jag självklart fortfarande ska kunna tänka på det. 
Tror inte på grejen att bli ekonomiskt oberoende så man aldrig någonsin behöver tänka på pengar igen, även om det så klart skulle vara skönt. 
Jag drömmer om små hus/lägenheter omkring i världen. Framförallt i Spanien. 


Jag kan fortsätta hur länge som helst om allt jag drömmer om. 
Men kort sammanfattat så drömmer jag om en lycklig framtid, där jag gör karriär och känner mig älskad och behövd. 

Vad har ni för drömmar?! :) 








Kommentarer
Postat av: Emelie

Bara man vill något så kan man uppnå det :) låter som härliga drömmar, kul att veta vad du vill med livet :)

sv: Jag kollade inte finalen, så jag vet inte. Men han gjorde den jäkligt bra efter att han vunnit :)

2013-03-18 @ 13:54:09
URL: http://imaunicorn.devote.se
Postat av: Sofia

väldigt fin bild :-D

2013-03-20 @ 17:55:16
URL: http://acordingtosofia.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0