LCHF

Godmorgon!

Igår beslutade jag mig för att börja testa LCHF. Kikade runt på recept och blev helt såld. Min första tanke som fortfarande snurrar runt i mitt huvud är: "Hur i helsike kan man gå ner i vikt med sådan god mat?!"
Men så många verkar lyckas, så varför inte testa?! 
Har lyckats fått med mig karln på det hela också, trots att han som alltid är negativ och har en pessimistisk synvinkel på allt. Hur kunde jag, Isabelle, typ opptimismen själv lyckas bli tillsammans med en sann pessisimist?!
Hur som helst, så är min övertalningsteknik guld värd, det är så jag lyckades med att vi bland annat köpte vår kontinentalsäng som kostade en hel del, trots att min karl då toppade en av Sveriges snålaste män! ;) 
 
Förutom att övertyga honom om att börja med LCHF så har vi båda skaffa konto på Shapeupclub.
Verkar vara en helt underbar sida, där man håller koll på vad man äter och träning. Man kan se hur många kalorier man bör äta för att gå ner den vikt man vill i veckan .Dessutom finns den båda på datorn och som app, för både Iphone och Android! (:
Nu hoppas jag bara att både jag och M kan hålla allt. Att vi äter rätt kost, får i oss rätt kaloriintag, faktiskt skriver in allt i Shapeupclup så vi har koll och framförallt att vi inte börjar bråka på klubben!
Känns om att om vi kan hålla detta så kommer vi kunna ha riktigt kul tillsammans samtidigt. Det är sådana här pargrejer jag älskar att göra tillsammans. Sitta och kika recept tillsammans, bestämma vad man ska äta, PLANERA, träna tillsammans och sitta i slutet av dagen och gå igenom allt. Ändrar om sina liv tillsammans helt enkelt och se hur vi båda uppfyller våra mål!

Är det någon av er som vet några bra LCHF recept?!
Någon som kanske har en blogg själv eller vet någon blogg?
Eller någon bra bok kanske? Funderar på att klicka hem någon från Adlibris.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0