Galna kärringar

Idag vaknade jag upp med en otroligt stark ångest. En ångest som bara växer och växer just nu. 
Gårdagen började mysig. Jag och Tessie var iväg till Jakobsberg och shoppade lite i centrum. Jag fick min efterlängtade kycklingburgare på Burger King och vi tog sen bussen hem och en promenad. 

Vi satte oss och kikade på Melodifestivalen och jag kände att det "lika bra" att dricka upp vinet som fanns kvar från dagen innan. Det var ingen bra idé. 
Hur som helst så kikade vi på Melodifestivalen som är ett totalt skämt hittills i år. Ena kvinnan som sjöng Only the dead fish follow the stream, höll på att göra sådana roliga ansiktsuttryck när hon sjöng som fick henne själv att se ut som en fisk. Detta roade oss väldigt mycket så jag som då var på jättebra humör gjorde en parodi på det genom att filma in en video och la sedan ut klippet på Facebook. 
Det roade många och jag har alltid varit den som bjudit på mig själv, klassens clown när jag var yngre och allt. 
Jag gick in i det andra rummet och pratade i telefon. Då ropar Tessie att min mamma vill att jag ringer henne. 
Jag sitter i ett mycket roligare samtal så känner inte för att avsluta det för att ringa till henne. 
En stund senare låter Tessie upprörd när hon ytterligare en gång har fått meddelande från min mamma som nu är väldigt hård och frågar om vi tar droger och att jag ska ringa henne OMGÅENDE annars ringer hon polisen. 
Jag blir därför tvungen att avsluta mitt samtal för Tessie blev inte bara upprörd utan även orolig över det min mamma skrivit, så jag ringer upp. 
Jag möts av en skrikande röst som är helt galen och som skriker fram om vi går på droger, och att jag borde ringt upp redan på en gång. Jag ifrågasätter varför hon skriver sådana saker till min vän och vad hon ens fått att vi tar droger ifrån eftersom vi absolut INTE gjorde det!! 
Då nämner hon att min jävla syster My har ringt till henne och varit orolig för videoklippet jag lagt ut då det helt klart syndes att jag var "hög".. Mamma hade kollat in klippet och blivit orolig och ringt min andra storasyster så att hon skulle kolla på det också, vilket hon tvingades till. Hon däremot som tydligen är den enda som känner mig kan ju konstatera att jag INTE är hög men kanske full (som det vore olagligt då jag är fuckin' 24 år gammal!!!!!!)
och att jag bara har kul typ. 


Jag blev så arg så jag nästan kokade av hennes samtal, alltså min mammas, och ifrågasatte om hon ens kollat på Melodifestivalen vilket hon självklart inte hade gjort. Jag förklarade då och trodde att hon för en gångs skull i sitt liv skulle erkänna att hon överreagerat men det var bara en dröm för hon fortsätter och skriker på. 
Såg senare att jag fått ett sms av min så kallade syster också där hon skrev något om att jag skulle ta bort videon då jag skulle må dåligt över det dagen efter. 
Jag ringer upp för då är jag inte måttligt arg över att så fort jag har lite kul så är jag helt plötsligt hög!! 
Det har tagit slut mellan mig och mitt ex och istället för att vara ett stöd och låta mig ha kul så vill dom förstöra det lilla lyckorus jag hade! Det enda jag var hög på den kvällen var den positiva energin jag fick genom att vara i Stockholm med en underbar vän! 

Här börjar allt bli suddigt. 
Alkohol i kombination med att jag blir arg brukar ge den effekten. 
Men hur som helst så skriver Tessie ett mejl till min mor där hon förklarade hur hon kände och hur allt låg till. 
Då ska jag plötsligt ringa min mamma igen som nu skriker ännu mer hur My hade ringt till henne och gråtit för jag varit så elak! Samtidigt som hon kallade Tessie för fet typ hundra gånger. 
Att någon, jag skiter i vem det är, har mage att komma med personangrepp mot en person som enbart är min vän och som jag har kul med kommer jag aldrig förstå eller ens förlåta! 
Att dessa två har så mycket fritid så de kan oroa upp varandra för ett fjantigt videoklipp på 15 sekunder kan jag aldrig i mitt liv begripa!
Ett videklipp där jag HÄRMAR en människas ansiktsuttryck medan jag fjantar mig med att falsksjunga Only the dead fish follow the stream.

Jag tog bort det klippet i alla fall och strax där efter, efter att ha skrivit hur jag verkligen känner för dessa människor så tog jag även bort dem på Facebook samt blockade dem.
Detta kan låta hårt, men testa att lev mitt liv och vara med om det jag varit med om med denna familj så hade ni nog förstått bättre. 


Idag ska jag åka hem och har bara lust med att åka till Arlanda och ta första bästa flygstol härifrån. 
Ah det var min "trevliga" lördag. 
Nu ska jag vila en liten stund. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0