UTMANING

Jag har blivit utmanad utav Tessie, så här svarar jag på några frågor.


Har du några ärr?

Ja. Flera stycken faktiskt. Några ifrån operationer och andra från skador. 
Orkar inte gå in på vart de sitter. 
 
Har du någon dålig vana?
Allt för många skulle jag vilja säga men jag kämpar för att bli av med varenda en utav dem. 

Är du beroende av något, vad?
Ja. Och för att slippa gå in närmare på vad så kan jag sammanfatta det med att jag är beroende av kickar och spänning. Så allt som ger det kan jag lätt fastna för. 


Favoritapp i mobilen?

Oj. De jag använder mest just nu är arbetsförmedlingens app, Ruzzle och träningsappar. 

Favoritbok?
Favoritbok.. Det var svårt. Jag har läst väldigt mycket böcker tidigare i mitt liv men blivit allt för få på sistone. 
En bok som jag älskade som tonåring var "Jag vill ha ett liv", om en tjej som får en ADHD diagnos. Jag läste den flera gånger och den hjälpte mig mycket. 
Pojken som kallades Det och alla de böckerna förutom sista gillar jag starkt. Även Gömda böckerna, även om det nu är något snack om att Mia inte var "på riktigt" så gillade jag dom väldigt mycket. Jag måste verkligen läsa Mias hemlighet också för att få se vad alla gnäller om. 
Paus/play var också bra även om jag inte gillade slutet. 
Äh, jag har helt enkelt läst många bra böcker så det är omöjligt att säga just en. 

Favoritfilm?
Det är samma sak här, det är omöjligt att välja en film utav flera tusen man har sett. 
Men här är några. Remember the Titans, Source Code, A Walk to Remember, American Beauty är några som det är lite mer "tanke" i. 
Get Him to Greek är nog den absolut bästa komedin jag vet. 

Om du fick en bok där hela ditt liv är skrivet från början till slut, hade du läst till slutet?
Jag förstår inte riktigt frågan? Är det som att jag skulle kunna få veta vad som händer med mig i förväg? Alltså se in i framtiden? I så fall nej. Varför skulle jag vilja det? Allra helst om jag inte kan påverka det. Det skulle vara hemskt. 

Om du hade en tidsmaskin där du kunde åka både fram & bak i tiden, vart skulle du åka?
Jag skulle åka tillbaka och se Jesus mirakel. Att få träffa honom i mänsklig form skulle vara helt magiskt. 
Sen så skulle jag åka tillbaka till den tid då min mormor var frisk, ge henne en stor kram, andas in hennes doft och bara vara med henne. 
Fram i tiden är lite svårt. Men jag skulle nog vilja åka så långt fram i tiden så att det inte handlade om vem jag blivit utan snarare hur världen blivit. Typ 100 eller 1000 år framåt, det skulle vara häftigt och rejält obehagligt allt på samma gång. 
 
Hur firar du jul?
Det är så olika. Detta år ska jag vara hos systers familj, äta gott och ha det trevligt. Sen så jobbar jag. 

Vad önskar du dig i julklapp?
Fred på jorden. Nä inte vet jag, en fin dag med familjen. 

Jag utmanar; Klaudia, Lina och den som vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0