SJUKLING

Igår när jag vaknade upp vid fyra på natten så kände jag mig helt förstörd. Jag tog min sista ipren och sov till alarmet ringde klockan sju. Mot bättre vetande gjorde jag mig ordning, gick ut med Gottfrid och blev hämtad av Hasse (pappa) som körde mig till Åshammar. Där körde jag på med mitt 12-timmarspass vilket faktiskt gick ändå helt okej. Jag har världens bästa arbetsplats och det blev en mycket trevlig dag. 
Jag var dock tvungen att knarka ipren för att kunna stå på benen och nässpray för att kunna andas men så kan det vara.
Taxin från Åshammar var försenad så var helt garanterad på att jag skulle missa bussen, tur nog var även bussen försenad men hamnade ändå framför oss, så taxichauffören började blinka med hellysen och blinkers något busschauffören tack och lov förstod men när jag klev på så såg hon kanske inte så jäkla glad ut haha men jag kom på i alla fall vilket är det viktigaste. 

Idag mår jag inte direkt bättre. Jag vaknade klockan sex och har inte kunnat somna om. Jag har sovit oroligt, tror jag vaknade med feber, jag känner ingen smak alls när jag äter och jag känner mig allmänt dålig. 
Jag jobbar dock inte förrän på torsdag, alltså nästa vecka, så jag har god tid på mig att bli frisk i alla fall så det känns bra. 
Så idag blir det bara att vara hemma och kurera mig.
Jag ska även ta och kika på om jag hittar något intressant jobb jag kan söka, eftersom jag omöjligt kommer klara mig på 50%. Jag har i alla fall fått veta nu att tjejen jag vikarierar för fortfarande kommer vara sjukskriven så jag har jobb även januari ut, och eventuellt även februari.


Chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0