DRÖMMEN OM DRÖMMARNAS LAND

En dröm jag alltid har haft är att göra en roadtrip i USA. 
Nu har jag beslutat mig för att faktiskt förverkliga den drömmen. 
Men det kommer bli dyrt. Jag trodde jag kunde hålla en budget på 20.000:- men efter att ha kikat runt så ser jag att det praktiskt taget är omöjligt. Mer realistiskt är det att jag har en budget på 30.000:- - 40.000:- i budget. 
Men tur nog så får jag bo gratis (hoppas jag i alla fall) i Kalifornien eftersom jag har släkt där som jag då gärna vill träffa eftersom jag aldrig har gjort det. Men Kalifornien är stort så det kommer ju bli en och en annan hotellnatt också eftersom jag vill hinna se så mycket som möjligt.
Jag vill hinna besöka så många delstater som möjligt, framförallt vill jag besöka Texas! 
Jag vill se och uppleva så mycket det bara går. 
Jag skulle vilja vara borta hur länge som helst men jag vet att rent ekonomiskt att det inte skulle gå ihop, så jag har tänkt mig sex veckor. 
Detta innebär en jäkla massa sparande, så just nu är det mer aktuellt än någonsin för mig att hitta ytterligare ett jobb. 


Det är så mycket jag vill göra när jag är i USA. Besöka olika sevärdheter, fiska, campa, se en baseballmatch, parta, SHOPPA.
Alla som känner mig vet min förkärlek och respekt till USA. Jag älskar verkligen USA. Jag älskar allt de står för och jag längtar som sjutton för att åka dit! 

Jag håller just nu på att kolla upp hur min roadtrip skulle se ut. Jag vill nog börja i Kalifornien och ta mig vidare så jag hamnar i Texas och slutligen i Florida. Men vi får se. 
Mina planer kommer nog hamna här på bloggen i alla fall. 

Nu ska jag fortsätta kika lite sen sätta igång och städa. 
Ikväll blir det middag hos syster och imorgon blir det jobb. 
Chao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0