NYFIKNA GRANNAR

Jag har verkligen insett hur mycket jag längtar till att flytta ifrån den här lägenheten!
Må jag ha gillat de grannar jag har haft men jag orkar verkligen inte med känslan att vara iakttagen längre! 
Finns ju människor som hela tiden ska glo in i min lägenhet så på senaste tiden har känt att jag måste ha persinerna nerdragna hela tiden. Jag hatar det då jag vill ha ett ljusinsläpp. 
Jag menar är jag och det som händer i min lägenhet så intressant så flera människor känner sådant starkt behov av att glo in jämt?
Sen känslan att man måste viska i sitt eget hem så att andra människor inte hör ens konversationer då det känns som de sitter med stetoskop mot väggarna och lyssnar på varenda ord man säger! 
Grannar som kommer och frågar om man är bortrest mycket nu då det inte hörs något från lägenheten eller man syns inte till. Nä finns anledningar till det. Jag är sällan på balkongen då folk antingen skriker, röker eller glor så känslan att ligga och sola där är inte så bra. Sen varför det är tyst är för att övriga personer som är gaphalsarna när det blir alkohol inblandat har flyttat. 
Inte nog med det så har det börjat blivit en jävla massa liv, folk som sitter och gormar på balkongerna vilket man så klart ska få göra men drygt när jag måste ha balkongdörren öppen då det annars blir alldeles för varmt. Tokig på människor som röker också så det kommer rakt in i min lägenhet. Något som är jävligt äckligt för en nonsmoker. 
Sen så har det börjat bli en jävla bas som gör så väggarna dunkar. Jag har inga problem med människor som spelar musik men det är så sjukt jävla drygt när basen dunkar som fasen. 
Sen alla jävla bråk som kommer från höger och vänster, upp och åt sidan. Jag förstår inte varför exakt ALLA bråkar i denna trapp?! 
Visst jag och Marcus vi bråkade mycket vi också MEN vi gjorde det inte på balkongen eller sent om nätterna. Lite mer respekt än så hade i alla fall vi. 

Nä fyfan va skönt det ska bli att flytta. Visserligen så kommer man ju aldrig bort från oväsen så länge man bor i lägenhet men mitt mål har nu verkligen blivit att skaffa mig antingen en husbil eller ett sött litet hus någonstans. 
Visst, först blir det ju så klart någon lägenhet men framöver blir det hus, helt klart!


Idag är det superväder men jag är inne då jag har städdag och tvättstuga. 
Jag sorterar för fullt och tvättmaskinerna går för fulla muggar. 
Efter kl 20 kommer Marcus hit, får se vad han och jag hittar på, en promenad blir det i alla fall, sen säkert någon film. 

Imorgon ska jag upp tidigt för ska ju iväg på loppis med mamsen och efter det så kommer lilla Algot hit då jag ska vara barnvakt! (: 

Nä nu ska jag ner till tvättstugan igen sen fortsätta städa. 
Skönt att få ur sig lite irritationer i form av text och nu känns allt genast lite bättre! ;P

Chao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0