LANDET FÖR DEN RYGGLÖSE

Uppe med tuppen även idag!
Bara för att man befinner sig mellan två jobb så innebär inte det att man inte bör kliva upp i tid och sysselsätta sig med saker och ting. 
Det värsta man kan göra är nog att få ett "socfallsbeteende" med det så menar jag att sova bort hela dagarna, typ spela spel hela tiden, sakna totalt allting som har med rutiner att göra. Jag tror man då tappar lusten eller iallafall orken totalt till att söka jobb, man tappar lusten för allt skulle jag tro, då det är så otroligt viktigt med en meningsfull sysselsättning och när man väl lyckas få ett jobb så tror jag att man inte alls är lika motiverad att lyckas med sitt arbete. Därav tycker jag att socialbidrag är djävulensbidrag. 
Det är ett såkallat "skyddsnät" som inte bara fångar upp folk, utan de får människor att trassla in sig där och fastna. Jag har hört flera människor uttrycka sig att de inte behöver jobba då de i alla fall "tjänar" ungefär lika mycket på att ha bidrag som att arbeta. Då är det något som är väldigt fel.. 
Jag tror dessutom att det är väldigt många som lever på socialbidrag, ekonomiskt stöd, försörningsstöd, djävulensbidrag eller vad man nu vill kalla det som faktiskt i början var hur motiverade somhelst att skaffa sig ett arbete men som inte haft någon annan möjlighet och som med tiden då har blivit förslappade och helt enkelt för lata för att börja jobba. 
För sanningen är ju tyvärr den att bidrag lönar sig för den som får det så länge du inte har en utbildning och ett jobb som ger relativt bra betalt. Jag har hört hur många somhelst som resonerar på att de inte "tjänar" på att jobba då det får ungefär lika mycket pengar för att ligga hemma som de skulle få på ett lågbetaltarbete. Vidrigt tankesätt enligt mig men möjligheten att ens kunna tänka så borde inte ens existera. 
Människor som lever på bistånd ska och är fullt friska människor som ska kunna arbeta. Annars ska de ha sjukersättning och det är något helt annat. Men människor som lever på bistånd är friska och ska därmed kunna jobba. Det finns då ingen anledning till att de ska sitta hemma och leva på andras pengar och söka några jobb i månaden utan någon direkt uppkoll. 
Det borde vara mycket hårdare att få bistånd. Jag har hört talas om hur många somhelst som lever på bistånd och ändå jobbar svart. 
Hela Sveriges välfärdssamhälle fungerar ju inte. 
När fullt friska människor kan sitta hemma och få pengar medan cancersjuka människor tvingas arbeta. Då är det något vidrigt fel på samhället. 
När det skriks om protester när vår statsminister FÖRESLÅR att du ska kunna ha MÖJLIGHETEN att jobba tills du är 75 år vilket jag mer än gärna skulle vilja göra om jag är frisk och har ett jobb jag verkligen trivs med så blir det ett sådant liv på svenska folket, som att det skulle göra att du tvingas jobba till 75år när allt handlar om ett föreslag att du ska kunna ha MÖJLIGHETEN till det! Gillar hur allas källor är aftonbladet och expressen. Se&hör har nästan högre sanningshalt för mig nu för tiden. 
Men någon måste ju jobba. 
Den cancersjuka patienten tvingas jobba för att någon som inte ens riktigt är sjuk glider på systemet. 
Skatter är så höga för att det "sociala skyddet" ska finnas till, för att andra människor ska kunna leva på DINA pengar.
75åringen måste jobba för att betala för 20åringen som ligger hemma och sover bort dagarna och super bort 75åringens pengar. 
Arbetsmoralen som svensken är känd för existerar knappt längre. 
Det är den bittra sanningen.
Välkommen till Sverige. Där vi bygger moskéer för skattepengar, där vi skyddar tjuvar och övriga kriminella, där vi ger kriminella människor bättre vård och bättre livsstandard än vad vi ger våra äldre som tjänat landet. Landet där vi ger bort pengar utan att veta till vad och där vi kallar illegala invandrare för papperslösa. Landet där de som kämpar, spar och utbildar sig för att tjäna pengar är de som får betala mest, får ta mest skit och som får ut minst utav vad skattepengarna går till.
Underbara bidragssverige, landet för den rygglöse. 


Kanske inte det inlägg jag från början hade tänkt skriva, men så kan det bli ibland. 
Nu ska jag ta och kika och söka lite fler jobb. 
Trevlig tisdag på er! (: 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0