EN NY ISABELLE ÄR FÖDD

Jag har precis kommit hem från en utav de mysigaste dagarna jag har haft på länge. (: 
Jag, mamma och Viktor har varit i Ulva. haha som jag har tjatat om att åka till Ulva, som ligger ca 8 km från Uppsala. Helt underbart vacker där och namnet är ju underbart! (: 
Vi har varit på loppis och haft hur trevligt som helst. 
Jag har fyndat två otroligt fina maskeradmasker som är till för prydnad, 5:- styck, helt otroligt billigt och hur fina som helst! Jag tvekade först, för jag ska ju flytta och jag har satt köpstopp på mig själv, men när dom var så billiga och jag verkligen tyckte dom var otroligt fina så kunde jag inte låta bli. Jag köpte också ytterligare en Jesustavla. Jag kunde inte låta bli då den bara kostade 10:-. Så nu börjar min lägenhet se mer och mer ut som en kyrka eller något. Fullt med massor av ikoner och kors. haha, är man kristen så är man! ;)
Jag har sett så mycket fint och låtit bli att köpt det mesta men några saker har fått följa med mig hem. 
Detta har fått mig att inse att jag nog ska sluta helt och hållet att köpa saker nya om jag absolut inte behöver det. 
Men i övrigt så är det bara saker från loppis och sådant jag tänker köpa. För de finaste sakerna jag har i mitt hem (förutom mina större saker som soffa, säng osv) har jag antingen köpt second hand eller fått/ärvt. 
Det finns så många fördelar med att handla second hand..
En är att det är miljövänligt. En annan är att det är mycket billigare och ytterligare en annan kan vara att man hittar mer personliga saker som inte finns i affärer, som är så massproducerat eller som många andra har. Sådant gillar jag! (: 
I ♥ secondhand! (: 

Mitt nya tankesätt har fått mig att besluta mig för att när jag får jobb och börjar jobba så ska jag spara undan varenda krona utöver det som inte går till räkningar och nödvändigheter som mat och sådant. 
Kommer leva riktigt snålt i övrigt och sen spara spara spara... Till en husbil! :) 
Jag har alltid drömt om en husbil så nästa sommar så ska jag tametusan ha en! 
Visst några kronor emellan kommer ju gå åt till någon utomlandsresa, även om vi alltid åker på billiga sådana och så kommer jag ju såklart lägga pengar på körkortet som jag ska ha senast till våren. 
Men i övrigt, varenda liten krona ska sparas. Ska leva på strikt budget. Jag har kläder för typ 50år framåt, hur mycket nytt som helst så det kommer jag också bli stenhård med att låta bli att köpa. 
Min tid som shopaholic är över, nu är det sparsamma Isabelle som gäller! (: 
Det är slut med att äta ute, köpa saker i överflöd som jag iallafall varken behöver eller har plats för. Det är slut med att äta massa "lyxig mat" som mitt ex uttryckte sig. Nu jäklar är det lyx med korv. Allt handlar om att spara spara spara! (: 
Åååååh vad jag längtar efter min husbil!! (: 




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0