ÄNTLIGEN ETT INLÄGG

Nu var det bra länge sedan jag skrev något här i bloggen så jag tänkte ta och klottra ner lite vad som har hänt den senaste tiden. 

Jag har följt med mamma till Norrskedika två gånger på loppis. 
Första gången var min syster My med, hennes karl Andreas och busungen Algot. 
Jag tog inte med mig något att sälja då eftersom jag har alldeles för stark seperationsångest till mina saker. 
Men andra gången så lyckades jag faktiskt ta med mig litegrann bara för att testa och eftersom det var saker som jag i alla fall inte har någon användning för och som bara ligger och skräpar så kunde jag lika bra sälja dem till någon som kan uppskatta det samtidigt som jag tjänar några kronor! (: 
Så nu har jag i alla fall fått mersmak och eftersom jag ska flytta så vill jag inte ha en massa onödigt med mig i alla fall så jag ska rensa igenom ordentligt för att se vad jag ska ta med mig tills på lördag när vi tar bilen till Norrskedika igen! (: 

Jag har dessutom hittade några egna fynd där. 
Ett krucifix som jag desperat har letat efter både i utlandet och i Sverige utan resultat, förrän nu. 
Jag hittade den av en kvinna som stod och sålde. Jag berättade hur jag letat och hur det inte ens var meningen att jag skulle ha följt med så det rös i oss båda två och hon kramade mig. 
Hittade helt otroligt vackra pinuptavlor, älskar sådan stil. Vackra kvinnor som lyckas vara sensuella utan att bli slampiga. Något ingen i vår tid direkt lyckas med! ;P Köpte 4 st för 20:- Otroligt kap!
Köpte dessutom en motorcykelhjälm till Marcus som har ett bra märke för ynka 50:- 
Och några leksaker till Algot för 2:- st. 
Billigt är bäst! (: 

Förutom loppisturer till Norrskedika så har vi svängt runt med bilen lite här och där. 
Besökt min bror i Älvkarelby, åkt runt och shoppat lite, köpte bland annat ett tält häromdagen som var på rea, älskar kap!
Jag har varit hos systeryster i Åshammar och målat hus och blivit bjuden på mat och vin. 
Igår var jag, mamma och Viktor i Uppsala. Där blev det djuraffärer, IKEA, se staden lite och Domkyrkan. 
Det var en riktigt trevlig dag. 

I förrgår var jag och Marcus ut i regnet och plockade lite blåbär också, så igår kväll slängde jag ihop en blåbärspaj som blev superdelikat! (:

Nästa vecka så ska vi eventuellt ta en sväng till Norge för att fiska, men ingenting som är riktigt bestämt än. 
Men kul skulle det vara! (: 

Som jag nämnde ovan så ska jag ju flytta. 
Jag sa upp lägenheten i förrgår och har nu tre månader på mig att bestämma vart jag vill och vad jag vill göra med mitt liv. Känns skönt faktiskt. Hade inte Peter flyttat in och lovat mig att betala 3 månadshyror när han väl flyttade ut, så hade jag redan sagt upp den för länge sedan så jag hade varit utflyttad till 1 juli men nu så blev det inte så, vet ju inte ens om han håller sitt muntligt bindande avtal men det betvivlar jag. 
Tråkigt att man hjälper människor ständigt men enbart får skit tillbaka. Men samtidigt är det skönt att veta vem som är ens vänner och vilka som inte är det. 

Jag har i alla fall börjat få en riktigt sund syn på ekonomi så det känns riktigt bra. 
Jag vill inte shoppa så himla mycket som jag tidigare har gjort. Utan från och med nu tänker jag enbart köpa saker jag verkligen behöver eller absolut verkligen vill ha. 
På så vis kan jag spara ihop till min dröm så mycket snabbare, en husbil! :P

Öhm ja det var lite update. 
Jo just ja, jag har brutit fingret också. Det var för några veckor sedan när jag och Marcus spelade basket. Aj aj, säger jag bara.

Nåväl..
Slänger in några suddiga bilder också.
Så får vi helt enkelt se när nästa uppdatering blir, ha tålamod! ;)











 











Lite förklaringar: 
Bilden ni ser på en kvinna är en vaxdocka som var så galet lik en människa så jag var tvungen att titta på den flera gånger. 
Bilden med en pelare där det är grisar är ett tecken på antisemitism. Det ska alltså föreställa judar. 


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0