Efter några månader kom brevet fram.

Jag var ju som ni vet i Barcelona och Ibiza i början av juni. Då skickade jag ett vykort till Marcus som kom fram igår. haha jag kan verkligen inget annat än att älska Spaniens avslappnade attityd. Typ "Det spelar väl ingen roll NÄR posten kommer fram, bara den faktiskt gör det". 

Ganska komiskt det där.. I Sverige flippar vi om ett brev tar typ tre dagar på sig att komma fram och det är postens fel med ALLT som händer typ. 
Eller om bussen är TVÅ minuter försenad, då jäklar blir det liv och alla undrar vart bussen har tagit vägen, trots att det faktiskt står att det är CIRKA tider. 
I Ibiza så stod det när bussen skulle avgå från station sen så när den kom fram till hållsplatserna efter vägen visste man aldrig och man reagerade knappt när den kom typ en halvtimme senare än vad man själv beräknat det till. 
Därför gillar jag verkligen Spanien. Det verkar knappt existera stress där, i alla fall inte på samma sätt som i Sverige vilket är helt fantastiskt! 




 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt med en mer avslappnad inställning till allt, det kan gott behövs ibland. :)

Kryddorna hittar du på http://borgebykryddgard.jetshop.se/

2012-09-09 @ 14:27:38
URL: http://lillyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0