DAGS FÖR LOPPIS PÅ IKEA!

Godmorgon folket! 

Igår höll jag på att baka framtill tolv. Det blev kanelbullar och några vaniljbullar samt en toscakaka, som jag gjorde för första gången. Det var en ren lidelse att inte kunna smaka sina egna bakverk men Marcus intygade med en matglad min att dom var supergoda så jag får lite på honom! (: Jag smygsmakade lite av glasyren av toscakakan i alla fall och den var helt underbar! Dock så borde jag haft en gnutta mindre bakpulver så den inte inte hade svällt upp som den gjorde i mitten. 
Bullarna ska jag försöka sälja idag på loppis. Sist jag hade bakat till en loppis så gick det åt som smör och tog slut  direkt! Skulle det vara lika idag så ska jag baka mer tills imöra! (: Om det blir något över så är det ju inte svårare än att frysa in och ta fram när man får gäster eller när Gottfrid fyller år nu i början av november. 

Jag har dock inte plockat fram några saker jag ska sälja förrutom några spel och lite små krams. 
Tänkte att jag skulle göra det imorgon istället. Mamma har ju redan massa saker med sig så och jag ska smita ifrån en stund och dra iväg och träna också. 

Nu måste jag göra mig ordning,
Skriver mer senare, 
¡chao!





Kommentarer
Postat av: Linda

åh toscakaka som är så jädrans gott. jag minns inte ens sist jag åt det, men blev akut sugen på det! :)

Ja, har sett att tvåan är på bio nu, vill verkligen se den och hoppas den är lika bra som ettan. Tyckte det var intressant att det var en så bra film för det är ju ändå ett väldigt känsligt ämne liksom

2012-10-27 @ 10:21:43
URL: http://lillyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0