Sveriges rättssystem måste skärpas!

Av en slump så hamnade jag på Exponerats hemsida och fann en artikel som gjorde mig skapligt upprörd på många plan. Artikeln jag menar finner ni HÄR

Om ni nu har läst artikeln så vet ni vad den handlar om. Har ni inte gjort det så beskriver jag den kortfattat så här:
Artikeln handlar om en ung tjej som blir utsatt för en gruppvåldtäkt. I detta fall så är det män med invandrarbakgrund , något som det inte hade behövt vara, även om statistiken visar att majoriteten av gruppvåldtäkter begås av dem med invandrarbakgrund. Alltså inte något av mina egna påståenden, utan av statistik, så don't be mad at me if you don't like it, be mad at the reality! 
Hur som helst.. Kvinnan blev utsatt för en vidrig våldtäkt av vidriga människor, oavsett nationalitet är de vidriga. Skulle dom vara araber, turkar, svenskar, finnar osv... Det hade i alla fall varit lika vidrigt! 
Men det som upprör mig i den här artikeln är inte huvudsakligen deras nationalitet, eller att media ständigt försöker skydda människor som inte är etniska svenskar. Utan det som upprör mig är Sveriges minst sagt bristande rättssystem! I Sverige kan du begå brutala våldsbrott och komma undan med ett löjligt straff. 
Du kan förstöra någons liv, du kan TA någons liv och få ett straff som övriga världen skrattar åt samtidigt som de sörjer vårat tankesätt. 
I Sverige skyddas gärningsmannen, INTE offret! 
Dessa motbjudande varelser fick som max 18månaders fängelse för att ha förnedrat och förstört en ung kvinnas liv för alltid! 
Våra fängelser är överfulla och hur tycker Vänsterpartiet att vi ska lösa det? Jo genom att SÄNKA straffen.
Ursäkta mitt ordval: Men hur i HELVETE tänker man då?! 

Att Sveriges fängelser är överfulla beror i mening på det rådande rättsystemet och att alldeles för många (har ingen statistik) av de som sitter i fängelserna INTE har svenskt medborgarskap! 
Kommer man hit, söker asyl så ska man sköta sig, PUNKT! 
Det är väl bara att dra en jämförelse med att om jag bjuder in någon i mitt hem och den personen börjar stjäla, stöka ner och misshandla min familj samt försöka våldta min dotter, ska jag då inte ha rätten att sparka ut personen ur mitt hem?! SVERIGE ÄR MITT HEM!
Nu vet jag att säkerligen flera vänstervridna människor med bristande kunskap i det jag försöker förmedla som kommer reagera på detta, och jag vill då vara tydlig med att poängtera att om du har ett svenskt medborgarskap, som du INTE blir beviljad om du är dömd så ska du självklart INTE kastas ut från landet. Nu pratar jag om de som INTE är svenska medborgare, de som har kommit till Sverige av någon anledning och som vill stanna här. Vill man stanna på en plats så sköter man sig, man våldtar INGEN, man rånar INGEN, man misshandlar INGEN, man stjäl INTE från någon! 
Man respekterar de land man kommit till, dess kultur, dess religion, dess språk, dess landskap och landets befolkning. Gör man inte det så har man absolut ingenting i landet att göra! 

Skulle vi försöka ha en hyffsad förnuftig invandrarpolitik så skulle vi nog kunna få ner siffrorna i fängelserna. 
Nästa steg är då att ta tag i de övriga rättsystemet. Min fråga är VARFÖR är straffen så låga?!
VARFÖR skyddas gärningsmannen och inte offret?! och VARFÖR skulle lösningen vara en straffsänkning? 

Kom inte dra något att "ah men USA har höga straff och se hur bra det går där" För är det något jag är trött på så är det hur svenskar STÄNDIGT jämför sig med USA!
För sanningen är att om USA skulle ha med sina över 300 miljoner medborgare och ett högt tal illegala invandrare haft vårat rättsystem, med våra låga straff och "lyxiga" fängelser så skulle hela landet sitta i fängelse. 
Vi är inte ens 10 miljoner i Sverige, behöver jag verkligen säga mer? 

Det Sverige behöver, förutom att utvisa de ICKE svenska medborgarna som begår brott så är det en kraftig straffskärpning!
 Vi kan inte längre dalta med brottslingar. Vi kan inte låta dem få 10 månader för att brutalt våldtagit en ung kvinna. Vi kan inte låta dem få dagsböter och villkorlig dom för att ha misshandlat sin flickvän. Vi kan inte låta människor ta ett liv och knappt få konsekvenser för det. Vi kan inte låta människor där alla bevis finns på bordet ändå glida igenom rättsystemet och undgå sitt straff. 
Det är dags för en förändring, och den måste ske nu! 



Innan jag avslutar mitt inlägg så vill jag även ta upp ytterligare en sak med just dessa gärningsmän. 
Jag är som ni nog inte kan ha undgått, kristen. Jag tror på Jesus och allt det han stod för. 
När jag ser den kristna symbolen, korset, användas av människor som följer Satan så blir jag otroligt upprörd, besviken, ledsen och förbannad! 
Du ska ALDRIG kalla dig kristen om du inte följer Jesus, och du följer INTE Jesus om du väljer att brutalt våldta en kvinna, att tvinga dig på henne och ha sex med henne. Du är INTE kristen och du är INGEN anhängare till Jesus. Det krävs så mycket mer än att bara vara döpt och säga att man tror på Jesus för att kunna kalla dig kristen, du måste leva efter kristna värderingar, något som jag ser flera "ateister" göra, men inte kristna själva. 
Jag har i flera år stöttat kristna irakier. Jag har blivit upprörd och gråtit hur mina kristna systrar och bröder far illa, men människor som beter sig på det här sättet är varken min syster eller bror och jag tar kraftigt avstånd från er alla som har en sådan vidrig kvinnosyn! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0