Sluta med erat förtal!

Jag har en pojkvän som är aktiv i Sverigedemokraterna. 
Detta är något jag aldrig har förnekat men inte heller så gärna velat dra upp då det finns alldeles för många tokiga människor i vårat avlånga land som kan vrida och vända allt till att han skulle vara rasist, något han verkligen inte är eller till och med att JAG skulle vara det för att jag är tillsammans med honom vilket är ännu mer skrattretande. 

På sistone, när hetsen och hatkampanjerna mot SD har växt starkare så har jag inte längre bara kunnat sitta och se på all hets utan jag har känt att jag faktiskt måste säga något. Då har det ju självklart kommit upp mer till ytan att jag har en pojkvän som är aktiv i SD, och tydligen har det som jag förutspått tydligen provocerat människor. 
Jag tycker det är så patetiskt, fjantigt och vidrigt så att egentligen inga ord, och definitivt inga snälla ord kan beskriva hur jag känner. 
Att leda hatkampanj efter hatkampanj mot ett parti, slänga ur sig anklagelser gång på gång som skulle förklara ALLA partimedlemmar samt röstare som rasister är inte bara förtal utan i min mening också hets mot folkgrupp! 
Att sedan tydligen hata mig för att jag fann en man som är utan tvekan den bästa man jag någonsin har träffat och nog kommer att träffa. En man som älskar mig, respekterar mig, låter mig komma till tals, låter mig göra vad jag vill, stöttar mig i det jag vill och dömmer mig inte om jag gör fel men är inte heller feg att säga det.
En man som råkar vara otroligt begåvad och bildad så att han inte kan sitta och se på när han ser något som är fel. En man som är ambitiös och som vill göra en förändring i Sverige och i VÄRLDEN!
En man som vet trots sin ålder, vad han vill och står för vad han tycker trots hot efter hot från galna och okunniga människor som inte kan stå ut med att inte alla tycker som dom!  

Om flera män skulle behandla sina kvinnor som Marcus gör så skulle det inte finnas någon form av kvinnoförtryck!
Marcus är en RIKTIG man med kristna värderingar! 
Så när jag nu media går till attack över vad EN människa sa KRAFTIGT BERUSAD, till en kvinna som säkerligen var jävligt störande ska INTE dömma ut ett helt parti som kvinnofientliga! 
Ordet hora ska INTE användas för att trycka ner det kvinnliga könet, det var fel! 
Men att dömma honom för något han sa för över två år sen är vidrigt och ännu vidrigare är det att ni försöker vända allt till att hela partiet skulle vara kvinnofientliga! 
Allra helst då jag som kvinna faktiskt sett vilka grupper som använder detta ord mest.

Marcus har ALDRIG använt varken det ordet eller något annat som skulle kunna vara nedtryckande mot mitt kön. Och tro mig när jag säger att jag har gett honom många anledningar till att faktiskt använda det. 

Så innan ni pekar finger, innan ni börjar trycka ner, skämta, håna, hata, DÖMMA. 
Så vill jag att ni tar en titt på er själva, att ni rannsakar er själva och ställ er frågan om ni är så felfria själv så att ni faktiskt kan stå där och peka? Är ni helt utan synd själv?! 


”Jesus sade: ’Var barmhärtiga, så som er fader är barmhärtig. Döm inte, så skall ni inte bli dömda… Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget? Hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort
flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget. Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders.’” (Luk 6:36-42)






Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Tack!! :D Ja visst är den fin! De är verkligen så otroligt vackra! Men oj! Då får du ta med dig lite gammalt bröd och gå ut på svan-jakt någon dag! ^^ Men akta dig bara så de inte nyper dig (de kan ju vara lite arga på nära håll) :)) Fin blogg du hade också :)

2012-11-29 @ 01:27:12
URL: http://nygren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0