En underbar helg med dom bästa!

Godmorgon världen!
Har ni haft en bra helg? 

I onsdags drack jag lite vin med Sandra och tog igen förlorad tid. 
Vi hade inte träffats på länge så vi hade mycket att prata om. Tog bussen hem och var så där lagomt berusad när M mötte upp mig vid bussen. Åt lite fyllemat och gick och la mig, det var dags att ladda för morgondagen!

I torsdags var det SWEDISH HOUSE MAFIA som gällde!
Marco hämtade upp mig och efter jag shoppat på Köpis så satte vi oss i bilen och rullade ner mot Stockholm. Vår tidsplanering kanske inte var den bästa, för när vi väl kom fram till hotellet efter att ha köpt allt, hämtat biljetter till konserten så hade klockan redan hunnit placerat 18.. Konserten började då, men tur nog så började inte shm lira förrän 21. Marco blekte mitt hår, och vi började dricka. Efter beställde vi taxi, och på ungefär femton minuter hann jag sminka mig, fixa håret, leta vad jag skulle ha på mig och klä på mig innan det var dags att springa ner till taxin som tog oss till friends arena. 

Konserten var helt ok. Har man varit i Ibiza så kanske man har lite högre krav än andra. Jag blev besviken på ljudanläggningen som inte nådde fram överallt. De filmade publiken mer än grabbarna, vilket var fel då jag inte betalade massor av pengar för att se några fjortisar hoppa i publiken. Utan jag betalade för att se deras ansikten! 
Beställningen av alkohol var väl si så där. Vi var vid en "bar" där du enbart kunde beställa alkoholfria drycker, samt öl och cider i alkoväg. Dessutom var du tvungen att dricka upp det du hade i en liten jävla ruta, typ som rökruta innan du närmade dig så du faktiskt kunde ta del av ljudet. Detta gjorde att du liksom hetsdrack för att kunna se konserten. Dock rätt så billigt med dricka. 60:- /cider eller öl.

Förutom dessa problem så var det även jävligt svårt att hitta till rätt gate. Inte direkt bra skyltat, ingen personal som visade vägen därnere som det borde. Ingen skylt som hänvisade vart vi skulle och en otrevlig personal som blev spydig mot taxichauffören när han frågade. 
Det var barnarbete i garderoben. Stortsett alla var runt 15-16år. 
Skitsvårt att leta sig fram till en taxi när vi väl skulle hem. 
SHM gjorde dock en skön konsert. Rätt så kort dock, trodde dom skulle köra till 12 i alla fall men så blev det tydligen inte. 

Helhetsbetyget av konserten i helhet är väl 2,5/3 av 5. 


När vi vaknade upp i fredags käkade vi frulle, packade ihop våra saker och drog iväg för att kika på Drottningholm. Efter en snabbvisit där så åkte vi vidare mot Djurgården för att gå på Aquria och det var en riktigt häftig upplevelse! Jag har ju verkligen barnasinnet kvar så det var coolt trots att det var lite litet, så hade dom rätt så mycket firrar och lite annat. Dessutom priset på 90:- /pers var ju helt klart värt pengarna! 
Efter det åkte vi vidare till Kista galleria, shoppade lite innan vi insåg att vi var tvungen att åka direkt för att hämta upp bästa Klaudia vid centralstation. Vi fastnade dock i världens rusningstrafik, så stackarn var tvungen att stå och vänta på oss. Men när vi väl hämtat upp henne, så låg vi inte alls så bra till i tiden som vi tidigare hade trott. 
Blev att direkt åka mot värtahamnen, hungriga som vi var så stannade vi till vid en mack och slängde i oss något snabbt. Parkerade och checkade in på båten. 
Rolig kryssning då jag hade världens bästa sällskap! 
Galaxy i sig är väl inte mycket att skryta om. Enkel båt, enkel inredning, enkelt helt enkelt.. 
Mycket liv, fylla.. så klart.. Härlig musik på discot, dock mindre kul att det alltid är så halt och klibbigt på dansgolvet så det är typ en säkerhetsrisk att ens försöka dansa. Men jävligt kul om man lyckas. 
Jag fick flöder av champagne för att jag fyllt år, av en intressant herre. 
Vi blev full, men fullast blev Marco haha som fortsatte partaja och gick inte la sig förrän jag och Klaudia gick upp för att käka frukost. 
Efter att ha kikat runt på båten dagen efter, shoppat i taxfreen och packat ihop alla grejer så satte vi oss och kikade på uppträdanden och drack lite drinkar och en hinkdrink. Galaxy är som bäst dagen efter i min mening. Alltid varit så de gånger jag åkt. Det är lugnare, mindre stress och bara en härlig feeling. 
När båten kommit i land så hjälpte Klaudia mig av med allt, TUSEN TACK VÄRLDENS BÄSTA DU! 
Hade ALDRIG pallat allt själv!! 
Marco hämtade bilen, vi väntade kvar vid utgången, sen in mot centralen där vi käkade på Olearys. Vilket var en intressant upplevelse, då vi kommer in slitna som fan, inte ett dugg uppklädda. Jag kommer med typ mjukisbrallor och en nyköpt SHM hoodie som jag köpt på konserten. Bland oss satt alla jätteuppklädda haha, så det blev lite kontrast. Vi betalade maten innan fått den, tydligen gav vi för mycket dricks för maskinen vägrade ta emot allt då det tydligen blev för mycket. Men bra var det i alla fall då kyparen såg till att vi fick maten väldigt snabbt, alltså VÄLDIGT snabbt! 
Jag typ åt alldeles för snabbt, kände mig stressad, hög ljudnivå, ville hem och Klaudias buss skulle gå och var livrädd att vi inte skulle hitta rätt gate och springa runt så hon skulle missa bussen. 
Men hon hann, och vi tog oss hem säkert.
Kommer sakna både två så jävla mycket eftersom jag inte har någon aning om när jag ser dem igen!
Det är så tråkigt när man känner två underbara människor som man skulle vilja träffa typ jämt men så kan man inte då avståndet och annat är ivägen. 

Men sammanfattat i detta långa inlägg om ni har orkat läsa haha är i alla fall att jag har haft hur kul som helst! 
Det har varit underbart att träffa dessa underbara människor, sett SHM, vilket vi aldrig gjorde i Ibiza. Sen att friendsarena inte nådde enda fram är en annan femma, grabbarna gjorde det i alla fall! 
Kryssningen rolig, mycket spänning och alkohol. Roliga sevärdigheter och ett härligt äventyr! 
Tack för denna helg Klaudia och Marco, hoppas ni hade lika roligt som jag! ♥




Blev inte så bra bilder från konserten och sen så tog jag inte så mycket bilder från allt heller. 
Men ska lägga ut lite av det jag har senare,  så håll utkik! ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0