Good morning sunshine!

Idag vill jag verkligen inte jobba. Allt jag vill är att krypa ned i min kontinentalsäng och sova flera timmar till! 
Tyvärr så finns ju alla måsten och räkningarna betalar inte sig själva så det är bara och bita ihop, ta sig till jobbet och bara köra! 
Känns liksom lite surt också att aldrig veta hur man ska få jobba bortsett från nu under sommaren och knappt då, då jag kan ha en tid men när jag kommer till jobbet så kan dom ha tagit bort flera timmar så jag slutar kl 14 istället för 17. Det gör en rejäl skillnad på lönen om det händer flera dagar. Kanske är det därför jag inte är så taggad.
Önskar jag hade ett jobb som gav mig lite mer av en ekonomisk trygghet. Kanske några kronor mer betalt och fler säkra arbetstider. Men i dagens Sverige eller i dagens läge i överhuvudtaget så ska jag väl inte klaga utan bara vara glad att jag har ett jobb. Men man kan ju alltid få önska att det vore lite bättre. 


Men hey nu är det som det är och snart går min buss så det är nog dags att jag börjar göra mig ordning. 
Hoppas ni alla får en trevlig måndag, ¡Chao!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0