Full fart i regnet

Hallå regnet! 
Idag tog jag bussen in till stan och mötte upp Krista för att gå iväg på högmässa i kyrkan. Jag har inte varit i kyrkan sedan jag konfimerades i påskas så det kändes faktiskt en aning konstigt att jag skulle dit. Men när jag väl var där så kändes det inte alls konstigt och inte heller kändes det som det var så länge sedan. Jag älskar att gå i kyrkan, det gör mig alldeles lugn och harmonisk och jag behöver det! Jag rekommenderar verkligen alla, troende som icke troende att någon gång ibland bara ta sig iväg till kyrkan på mässa eller inte för bara en stillsam stund för att tänka och rensa huvudet för det är fåtal platser som man verkligen kan känna det lugnet som man kan känna i en kyrka.

Efter mässan i alla fall så tog jag, Krista och hennes vän Annie en fika på Waynes och efter det så hämtade min moster upp mig för att åka till hennes studio för att få sminktips då hon säljer Mary Kay. Krista följde med hon också och vi båda blev sminkade. Jag blev riktigt nöjd med resultatet! (: 

Efter sminkningen blev det lite MAX och jag hann inte mer än att bli skjutsad hem av Krista och hoppa ur bilen innan jag hoppade in i bilen med Marcus för en sväng till Ockelbo marknad. Vi hann inte mer än dit innan det började ösregna så de allra flesta stånden hade redan stängt men jag hann köpa sju burkar kryddor i alla fall så jag blev nöjd! :)

Nu ska jag och Marcus fixa upp lite hyllor och tavlor här hemma och ikväll blir det bio! 
Längtar så efter att få göra lite "förhållande saker". 

Hoppas ni alla får en trevlig söndag,
¡Chao!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0