Fiske till solnedgången.

Marcus mötte upp mig efter jobbet igår. Han följde mig till bussen cch tog sedan motorcykeln hem själv. 
Jag åkte förbi cykelservice här i Valbo för att hämta min cykel. Han hade fixat min punktering och förutom det så hade han rätat till mitt styre utan att ta något extra för det. Allt jag betalade var 150:- vilket i alla fall jag tycker är löjligt billigt. 

När jag tog en underbar och efterlängtad cykeltur hem så blev jag sugen på mer så jag och Marcus planerade att ta en cykeltur men först så grillade vi lite mat, mamma kom över och åt med oss och sen tog vi det lite lugnt ett tag. 
Jag av någon anledning bröt ihop och började gråta helt hysteriskt, orkar inte gå inte på varför. 
När jag väl samlat mig så cyklade vi till Köpis där jag köpte mig ett par nya jeans, två linnen, en väska och dessutom gick vi in på Clas Ohlson där jag köpte mig ett fiskespö från Abu Garcia och lite fiskedrag så nu blir det en riktig fiskesommar! :)

Efter köpis cyklade vi hem snabbt, jag gjorde en varsin smörgås åt oss och sedan hoppade vi på våra bikes igen och cyklade till Mackmyra. Vi gick in en bit i skogen och fiskade i solnedgången på en brygga. Hur mysigt som helst. Vi fick dock inte någon fisk men det gjorde ingenting utan det var själva grejen att vi åkte iväg nånstans som räknades. 
Efter någon timme cyklade vi hem igen, svängde förbi mamma och sa hej. Hon var orolig för att jag inte hade svarat i telefon och som vanligt hade hon gjort en höna av en fjäder och ringt och oroat min syster också. Hade jag inte kommit inom en timme så hade hon nog säkerligen ringt hela släkten och åkt runt och letat efter mig haha. Så är min mor, överbeskyddande och en riktig björnmamma och jag älskar henne så otroligt mycket för det! 

Vi avslutade kvällen med lite kvällsfika och popcorn framför Nightmare on Elmstreet. 
Tyckte inte alls den ens kom upp i närheten av de gamla filmerna men den dög att titta på. 


Så, det var min gårdag det. 
Nu ska jag käka lite frukost och sen bege mig till jobbet. 
Trevlig dag på er! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0