Bitterhet






Jag har haft en riktigt trevlig helg i Dalarna. Gottfrid har fått varit ute och varit lös hela tiden så han är nog också mer än nöjd. Vi har åkt båt och när en stor gädda kom upp så var det jag som greps av panik och skrek till Marcus att han INTE skulle ha i den där hajen i båten medans Gottfrid låg hur lugnt som helst. 
Jag fick upp några abborrar och självklart fick Marcus det med även om jag fick den största. Stolt!
Marcus rökte dom i sin ABU-röken som han fick av mig i födelsedagspresent. Jag har inte smakat då jag inte äter något som inte kommer paketerat från affären men han säger att det var väldigt gott.
Vi har även varit på en liten marknad där vi köpte lite älgkorv och sånt. 
Jag fick även träffa massor av Marcus släktingar med respektive när hans farmor och farfar hade en bjudning då det bjöds på vin, grillat och massa annat gott. Det var trevligt.
När vi åkte hem tog vi en väg en liten omväg så jag fick en liten biltur som jag älskar. 

Eftersom vi har klivit upp tidigt för att kunna fiska så är jag inte direkt utvilad så idag när jag skulle upp till jobbet så var det en rejäl kamp att få upp ögonen. Men det gick och jag har haft en mer eller mindre djävulsk dag på jobbet. Eller så illa kanske det inte har varit men det är rejält tråkigt när man kliver upp fast man inte vill något annat än att krama kudden och får kritik av människor som bara letar fel för att dom är så otroligt bittra över att man biter ifrån när man inte tycker att man blir rättvist behandlad. Nå väl.. Visst är det tråkigt då jag för övrigt faktiskt trivs på Carema och även om jag ska studera vidare och inte vill jobba där förevigt så hade jag självklart velat jobba där ett tag till tills jag antingen satsar fullt ut på skolan eller hittar ett arbete som passar mig bättre.
Nu känns det som jag är mer angelägen att faktiskt hitta det där jobbet som passar mig bättre.. Men vi får se.

Hur som helst så passade jag på att dra till gymmet på lunchen och det var riktigt skönt. 
När jag kom hem efter jobbet så gjorde jag en tortellinigratäng som blev riktigt god och efter det var jag och Marcus till Ikea och köpte lite fint! 

Nu ska jag nog ta och koka mig en kopp te och kika på tv innan det är dags att sova.
Hoppas ni alla har haft en bra måndag!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0