Off to work!

Kvällskursen igår gick bra. Vår lärare verkar riktigt bra, hon känns lite som en kvinnlig version av en av mina favoritlärare. Själva kursen verkar intressant, mycket tack vare hennes lärarstil. Nu ska jag visserligen inte säga för mycket för det kan ju visa sig att jag inte kommer gilla henne alls men det känns bra just nu. 
Kvällskurser vet jag av tidigare erfaranhet att det egentligen inte är något för mig. Jag kan inte koncentrera mig och det mesta känns jobbigt men trots att jag var riktigt trött igår så kändes det rätt så bra. 

Jag fick skjuts hem av Krista, en helt otrolig tjej som jag har lärt känna sen en tidigare kurs. 
Så jag kom hem strax efter nio. Såg ett avsnitt av Modern family, käkade och sen somnade jag. 

Snart så ska jag iväg till jobbet. 9-14.30 är det meningen att jag ska vara där.
Hoppas på ett någorlunda lugnt schema för både min rygg och mina knän har börjat krångla. 
Jag måste verkligen börja motionera mer, gå ner några kilon och komma iform. Känns vidrigt att vara så här ohälsosam. Men jag vet att när allt lugnar ner sig för mig eller snarare när jag kommer igång med allt, när allt blir lite säkrare så kommer jag kunna lägga upp ett schema över mitt liv och då kommer allt automatiskt bli så mycket bättre. Jag är en schemamänniska, något som nog kan kopplas väldigt mycket till min ADHD-diagnos. 
Jag tror verkligen inte att "vanliga" människor vet hur mycket vi "bokstavsbarn" anpassar oss efter samhället och hur svårt det faktiskt är. Men det blir ett annat inlägg för nu måste jag slänga på mig lite kläder och gå till bussen.

¡Chao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0