Fastan börjar!

Då var det dags för fastan igen då och i år vet jag faktiskt inte vad jag har gett mig in på. 
Förra året undvek jag bara alkohol och sex men i år så ska jag förutom det även ge mig på att minska mitt datoranvändande, framförallt facebook och dessutom försöka ge mig på det här med maten. 
Tanken var först att enbart leva på vätska men det känns lite tufft att göra det under 46 dagar så istället funderar jag på att försöka klara mig mest på flytande föda så som soppa och liknande med undantag för söndagar då det är vilodag för hela fastan och det känns tufft nog.

Idag är det som sagt dag 1 av fastan och den har jag spenderat med att först jobba 8-12 och efter det var jag på askondagsmässan och efter det träffade jag min präst och pratade kring tro och om min konfirmation som ska äga rum under påsknatten.
Jag frågade henne lite runt det här med fastan och hon rekommenderade inte att bara leva på vätska under 46dagar så jag lyssnar på hennes råd. Hon berättade också att söndagar är vilodagar så då är det bara och äta på och även ha sex så då lär M bli glad haha! ;)

Jag ska försöka uppdatera varje dag med hur det går för att sen kunna gå tillbaka själv och läsa om hur det gick.
Idag har jag i alla fall inte ätit något utan har bara druckit vatten och några glas äppeljuice och jag känner mig skapligt pigg. Jag fryser litegrann bara men förutom det så är allt lugnt.

Nu ska jag ta mig bort från datorn och lägga mig i ett bad tänkte jag.
Skriver mer imorgon!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0