Dagens planer.

Jag börjar bli skapligt nervös över att tjejen som ska flytta in efter mig ännu inte har skrivit på kontraktet. Gör hon inte det så riskerar jag att i alla fall behöva betala dubbla hyror! Jag förstår mig inte på vissa människor.. Det var flera som ville ha lägenheten jag bor i, så om man inte vet till 110% att man vill och ska ta den varför då ens ringa in först och säga att man ska ha den? Varför bara inte låta någon annan ta den då? Förhoppningsvis så är det bara någon miss och att hon faktiskt har skrivit på kontraktet nu. Jag ska ringa Din Bostad igen efter kl 9.30 och höra hur allt ligger till. Vill inte stressa i helgen och köra över allt i M lägenhet så vi får leva i kaos tills vi får flytta in nästa vecka om det visar sig att jag i alla fall kommer ha lägenheten kvar i åtminstone en månad till. Drygt med dubbla hyror om det skulle bli så!

Dagens planer beror ju på lite om hon skrivit på kontrakt eller inte för isåfall tänkte jag först åka till skolan och skriva ut lite saker, posta brev, fråga runt lite angående att göra prövningar i vissa ämnen och sen bege mig ut till Bomhus för att plocka lite där. Jag hade eventuellt tänkt följa med mamma på loppis på lördag och tänkte isåfall plocka ihop lite saker som jag skulle behöva bli av med och då är det ju bättre att försöka sälja det istället för att slänga det. Mitt skräp kan ju bli någons skatt. 
Jag tänkte även pröva på att baka bullar som jag själv inte får smaka på, snacka om att utsätta sig för en prövning. Doften av nybakta kanelbullar.. Ojoj.. Men M får glupska i sig några i alla fall.

Nä nu ska jag kika på ett avsnitt av The Big Bang Theory innan jag beger mig till skolan.
¡Chao!








Kommentarer
Postat av: Rinki

Hoppas verkligen att det fixar sig med din lägenhet! Vissa är ju rätt klantiga, men jag hoppas att det bara är en liten miss, precis som du skrev!



The Big Bang Theory är ju härlig, tänkte kolla på det nu.



Sv: Hemskt att det gick så snabbt :/ samtidigt, om man ska se något positivt i det hela, så är det kanske "bättre" om det sker fort, än om det blir väldigt utdraget. Fast vad vet jag. Jag hoppas att du repar dig, men det är också bra att få ventilera ut tankarna och känslorna.



Kram på dig!

2012-02-24 @ 21:49:22
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0