Dag 3

Jag ringde Din Bostad igår och dom berättade att tjejen som skulle flytta in i lägenheten var på väg in för att skriva kontrakt och att de skulle ringa upp mig när det var gjort vilket dom även gjorde. Jag kommer faktiskt sakna Din Bostad som hyresvärd för jag tycker dom har varit så otroligt trevliga och hjälpsamma från första stund jag var och kikade på min lägenhet. Nu ska jag visserligen inte säga för mycket för då får jag säkert en räkning på flera tusen efter besiktningen istället haha men jag gillar faktiskt dem. Men även om jag tycker att Gavlegårdarna saknar samma värme så gillar jag säkerheten att man har en störningsjour man kan ringa och att dom aldrig är direkt omöjliga när det kommer till rust i lägenheten. Jag och M kommer ju till exempel få nya golv i alla rum förutom vardagsrummet och vi kommer även få hämta ut tapeter gratis till alla rum och tapetsera själv om vi vill det. 

Igår var jag och mamma ute på äventyr igen och kikade runt och shoppade lite smått. Jag köpte bland annat en superfin Marilyn Monroe klocka på Dollar för bara 60:- och en lila snygg dörrmatta för bara 50spänn. 
Vi var hem till mig en sväng så jag fick städa ur lite i köket, jag trodde det skulle gå fort att flytta ur den här lägenheten men efter att ha stått och slängt mat i nästan en timme så inser jag att det kanske kommer ta ett tag trots allt. Jag plockade även med mig fem sopsäckar med kläder som jag ska försöka hinna tvätta idag. 
Efter Bomhus var vi iväg på Willys och handlade lite och sen till Köpis och kikade på Ikea och sist in på Coop där jag handlade lite inför mina soppor och jag kikade även lite på deras bokrea och fick med mig en intensiv kurs i Italienska samt en rosa kokbok! :) 

Dag tre med fastan igår gick bra. Fortfarande vätska som gäller och även om jag inte alls känner mig hungrig så känner jag hur jag börjar bli tröttare och segare så vilodagen imorgon är nog bra.

Det blev ingen loppis idag utan jag tänkte istället åka hem till Bomhus och fixa. På måndag och tisdag ska jag ju ha Gottfrid så dom dagarna går ju bort att göra nånting så lika bra att få så mycket som möjligt gjort nu i helgen. 

Skriver mer ikväll om jag orkar, chao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0