Första december

Vad tiden går fort!
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det redan har hunnit bli första december, och det är verkligen december väder ute. Snön faller ner och färgar allting vitt, det är så otroligt vackert att se! En av de saker jag verkligen älskar med Sverige är att vi får uppleva alla fyra årstider på riktigt! Det är så underbart. 
Förra året var det dock knappt någon riktig vinter. Det var mest grått och slask men i år så hoppas jag på en traditionell svensk vinter med massor av snö och av att dömma av hur det ser ut just nu ute så ser det ut som att vi kommer få en sådan härlig vit vinter. (: 

Imorgon är det första advent och då ska det pyntas rejält. Jag har dock tyvärr insett att det mesta av mina julsaker ligger någonstans nere i förrådet och jag hittar dem inte. Dessutom så har jag bara en fungerande julstjärna och inte heller har jag någon adventljusstake. Så det är några saker jag måste införskaffa mig. Men några tomtar, julgardiner och annat pynt åker upp imöra i alla fall och glad är jag för det. Jag som tidigare har varit något anti-jul känner mig överlycklig över att den är här. Det känns verkligen som att denna jul kommer bli underbar, och kanske känns det så för att jag har mannen i mitt liv att fira den med. 

Imorgon förutom julpyntet så blir det ett besök i kyrkan med min underbara systerson Johannes! (: 
Han har tjatat om att vilja följa med mig till kyrkan nu, under en sådan lång period så även om jag inte alls känner mig så vidare pigg så är det klart att vi ska gå dit. Är ju hur fint som helst nu också mot juletider så jag hoppas han kommer känna att han vill följa med oftare. Barnen är framtiden, inte minst sagt i våra kyrkor, när sekulariserade Sverige inte tillåter barn att få ta del av Kristendomen i skolan eller på något annat vis så är det min plikt som moster att presentera grabben för Kristendomen, allra helst när han är så nyfiken på den själv. Det är så härligt att se, att hur mycket än Sverige förespråkar ateism så är det vissa, intelligenta barn, som inser och blir nyfiken på något större. Känslan att tillhöra Gud och följa Jesus är något så mycket mäktigare än något annat. Tanken att en 9åring som förutom från mig knappt hört något om religion förstår det men inte människor i min ålder är ju helt fantastiskt och hur coolt som helst! 
Johannes kommer alltid vara en liten grabb som jag alltid kommer vara stolt över! Hans sätt att följa sin egen väg och envist hålla fast vid den är något vi övriga människor borde ta lärdom av. Älskar den lillskiten så otroligt mycket!! ♥



Utanför oss häromdagen. Nu har det kommit betydligt mycket mer snö! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0