Betyder detta år förändring till det bättre?

Hej!
Jag hoppas ni alla har haft en underbar jul. 
Själv har jag haft en supermysig jul och jag har ätit så att det känns som jag aldrig mer vill se ett julbord igen! 
Hela familjen har varit samlad och jag kan inte minnas när det hände sist. Jag har fått superfina julklappar och jag är så himla nöjd med varenda en av dem och jag kommer få användning av varenda klapp jag fått. 
Förutom de fina klappar jag fått av min egna familj så fick jag även en jättefin lykta som är hjärtformad av Marcus mamma och pappa. Dessutom så fick vi en sodastream tillsammans vilket vi blev supernöjda över! 

Imorgon är det Nyårsafton och jag har ingen direkt aning om vad jag ska hitta på. 
Meningen var att åka till systeryster och hennes familj och fira men har ingen lust att sova över där och då blir det svårt att komma hem. 
Har dessutom Gottfrid så kan inte gå ut, inte direkt för jag är sugen på det heller, så det lutar åt en lugn hemmakväll vilket jag mer än gärna har. 
Detta år har varit tufft.. Riktigt tufft.. Mormor blev sjuk redan förra året och gick bort den 27 januari och jag hamnade i en djup depression. Ingenting gick bra så hela detta år har hamnat om att försöka hitta styrka och gå vidare. 
Jag har kämpat mot mycket det här året och kämpar mycket fortfarande. Jag har lärt känna sidor hos mig själv som jag inte trodde att jag hade, vilket är både positivt och negativt. 
Jag har fått en större förståelse för flera grupper av människor, samtidigt som jag fått mindre tolerans för andra och deras beteende. 
2012 har alltså mest handlat om att försöka överleva än att leva, men självklart har det funnits ljusglimtar även detta år. Jag har varit i Barcelona och sett en massa, bland annat Camp Nou. Jag har varit i Ibiza, som är mitt livsterapi! När jag är där så är jag den person jag tidigare varit. Jag är självsäker, jag mår bra och jag tänker inte på allt elände som händer. Ibiza är helt enkelt en terapiform för mig som utan tvekan på två veckor slår alla former av psykoterapi, KBT och whatever.. 

Nu när året går mot sitt slut så hoppas jag att början av nästa också blir en början av ett nytt tankesätt i mitt liv. 
Jag hoppas att 2013 kommer vara året då jag kommer tillbaka. Året då jag lyckas fullfölja allt jag tidigare försökt med. Att jag blir klar med skolan och kommer in på universitetet. Att jag får ordning på hälsan och blir sundare.. Att jag ändrar om kosten och fortsätter med träningen och håller fast vid det. 
Att jag får återgå till att vara en glada, positiva Isabelle som jag tidigare har varit. 
2013 ska bli min comeback till livet!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0