Jag älskar alla årstiderna!

Jag, mamma, Viktor och Gottfrid har varit ute i skogen och promenerat. 
Solen skiner och man kan knappast tro att det är november månad. 
Jag vet att många lär tycka att jag är galen men jag längtar efter kylan och snön. Jag vill att den ska komma nu. Jag vill kunna åka skridskor och pulka. Leva ut barnasinnet och vara riktigt barnslig. Vintern tar fram det hos mig. 
Jag älskar att kunna klä på mig kläder så jag väger tio kilo mer än vad jag egentligen gör och bara bege mig ut i skogen med ett bagage som innehåller sittunderlag, varm choklad och några tekakor.
Jag gillar att fantisera om att jag faktiskt detta år (som alla andra) äntligen ska lära mig att åka snowboard något jag aldrig gör men tanken är rolig. 
Jag älskar att komma in från kylan med röd näsa så jag kan tända massa ljus och krypa ihop under en filt med en stor kopp te med någon spännande bok. 

Det bästa jag vet med Sverige är att vi har fått möjligheten att uppleva ALLA årstider. Vi får uppleva en vår och se allt börja leva igen, en sommar med värme, en höst med färgerna och regnet och en ordentlig vinter med den vackra snön. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0