Internationella kvinnodagen!

Är man uppväxt som jag, i ett land som Sverige i en familj med kristna värderingar och med en otroligt stark ensamstående mamma så är kvinnors rättigheter något helt självklart. 
Att män och kvinnor är lika mycket värda.
Min mamma har aldrig gjort någon skillnad på mig eller mina bröder, hon har behandlat oss lika, gett oss samma regler, respekterat oss lika och gett oss exakt lika mycket kärlek. 
Min mamma är utan tvekan det starkaste kvinnan jag vet, min förebild och jag älskar henne så otroligt! ♥

Men eftersom min mamma har uppfostrat mig på det sett hon har gjort gör att det gör extra ont i mig att se och att höra om hur många kvinnor det är som varje dag far så illa åt. 
Jag blir så jävla förbannad när jag hör om kvinnor i mitt egna avlånga land år 2011 som dagligen blir misshandlad av sina män, kvinnor som blir attackerade, nedslagna och brutalt våldtagna på gator som ska vara säkra av sjuka galningar för att sedan bli förnedrade i en rättsal med frågor vad dom hade på sig, som det skulle spela någon roll! 

Jag blir så jävla förbannad av att höra hur kvinnor dagligen blir utsatt för ren tortyr i andra länder. 
I länder där den KRISTNA kvinnan tvingas bära slöja för att inte dödas. 
Där våldtäkter är kvinnans fel, där stening är ett straff för en kvinna, där kvinnan är någon slags ägodel som förtjänar att få stryk då och då eftersom hon inte tillfredställer sin man nog. Där kvinnan inte får vistas överallt, inte får rösta. Där kvinnan ska döljas. 
Där kvinnan får syra kastat i sitt ansikte, där hon blir bortgift, länder där hennes underliv blir slaktat för att "bli" kvinna och för att kunna ge sin man extra njutning. 


Jag blir så jävla förbannad över att höra om alla dessa hedersmord där kvinnan drar "skam" över sin familj och straffas med döden.
Jag är så jävla trött på att höra att kvinnan är en hora för att hon inte är oskuld men mannen är en kung som måste få leka av sig innan han stadgar sig.

Det är så mycket som gör mig så jävla förbannad, ledsen och så jävla frustrerad! 
Jag önskar att alla hade haft min mamma. Så att hon kunde ha lärt alla här i världen att det inte är en fitta eller kuk som ger dig respekt eller dina rättigheter.
Men tyvärr så har ju inte alla haft det. 
Men nu är det dags att hela världen vaknar upp och inser att kvinnor och män är lika mycket värda!! 
Det är dags att sätta ner foten och säga NU RÄCKER DET! 












Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej! Jag är jätteglad med mitt köp! Den är helt perfekt. Fick vänta en vecka bara :)

2011-03-08 @ 20:16:35
URL: http://vivalastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0