Svenska bitterheten

I måndags började jag mitt sommarvikariat och jag har jobbat 8-17 varje dag vilket hade varit så himla bra om det inte hade varit världens bästa väder den här veckan. Nu i helgen när jag äntligen är lite ledig så kommer det regna, alla blir bruna och jag blir albino.. Nej jag är absolut inte bitter! 
Men jag ska verkligen inte klaga. Är supernöjd med mitt jobb, det går bra även om det blev lite mycket igår och i slutet av augusti blir det ju två veckor i Ibiza för mig och Marco och förhoppningsvis är det varmt och fint väder där då medans det är kyligt och regnigt här i Sverige haha, den svenska skadeglädjen gör sig påmind! :P

Trots att väderprognosen säger att det blir regn så lever jag på hoppet och har planerat att bada på Fjärran med Hellbom om solen tittar fram. På Söndag ser det just nu ut som att det ska bli ett litet uppehåll och solen ska skina fram så det är bara att hoppas att det blir så. 
På lördag blir det en tur till Ockelbomarknaden för att kika, det är ju lite av en tradition att åka dit trots att man varje år går samma runda, ser samma saker och eventuellt åker samma karusell.
Idag är det riktigt grått ute så regn och åska är nog ett faktum denna dag. Så ikväll efter att jag har slitit på jobbet ska jag nog ta mig en filmkväll. En kväll med en massa kassa filmer och bara njuta av att bara få vara. Sådana dagar behöver vi alla! 

Snart ska jag dock iväg till jobbet, 8-17 idag igen. 
Ska däremot iväg på medicin och insulindeligering efter lunch också. 
Måste prata med min chef angående tider som inte stämmer också, jag tänker inte ha slitit ihjäl mig gratis. 
Som ni märker så är allt jag skriver om just nu jobb och Ibiza, men det är mitt liv förtillfället. 
Jag jobbar så mycket det bara går, fast kroppen börjar säga nej för att kunna leva det liv jag vill på världens vackraste ö! ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0