Carema

Jag ringde hälsocentralen igår och eftersom Carema är bäst så fick jag en tid redan klockan 13. Jag förstår mig inte på människor som fortfarande går till "vanliga" hälsocentraler där väntetiden (i alla fall när jag tvingades vara listad där) var flera veckor, där läkarna är inhyrda vilket betyder att man aldrig vet vem man får eller om läkaren man hade/skulle till kommer vara kvar. Sånt får mig att bli riktigt osäker. 
Hursomhelst efter att ha fått väntat en sådan lång väntetid som en minut så kom min läkare och nogrannt undersökte mina öron men trots det hittade han inget fel. Allt såg tydligen bra ut, riktigt bra till och med vilket gjorde oss båda fundersamma varför jag fortfarande har en lockkänsla. Han kollade även i nästan min eftersom jag har varit/är förkyld och där var det lite rodnat. Han rekommenderade mig att fortsätta med nässpray, annars testa vad det nu än hette och om det fortfarande inte blev bra skulle jag ringa om en ny tid.
Nu är det bara att hoppas att det släpper snart, börjar bli skapligt drygt att ha det så här. 

Nu blir det jobb och ikväll blir det sommarkväll med Hellbom. 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0