Bingolotto med mormor!

Igår så skrev jag ju att det var hur mycket poliser som helst här utanför och jag trodde garanterat att det skulle stå något om det idag i tidningen men jag trodde fel. Jag tycker det är lite underligt då man kan skriva om en katt i ett träd typ men utelämnar hur 15-20 poliser typ stormar Nordost för vad det nu än var som hände.. 
Men men.. 

Idag började jag i alla fall dagen med att FÖRSÖKA ta en långpromenad med Gottfrid. Lägg märke till hur jag lägger tyngd på ordet FÖRSÖKA då det var just vad jag gjorde men misslyckades rejält! 
Det var nämligen ett självmordsuppdrag att gå ut imorse. Eftersom det har blivit plusgrader så var rasrisken från taken skyhög och nästan överallt var det inte sandat så halkrisken var nog ännu högre. När dom väl sandade/grusade eller vad fan det heter så blev det inte mycket bättre eftersom dom verkligen snålade med det. 
Vi var ute i typ en timme i alla fall så luft fick vi även om själva promenaden inte blev så värst lång. 
Pappa kom och hämtade Gottfrid runt halv elva och då passade jag på att gå till kyrkan direkt. 
På vägen dit så drogs jag åt att gå på högersida istället för mitten som jag brukar och tur var väl det för helt plötsligt rasar det från vänster och det flyger snö och isklumpar större än tegelstenar enda mot mitten och det var kanske bara en halvmeter ifrån mig. Snacka om att ha tur att jag valde att gå mer mot högersida! 
Efter högmässan mötte jag upp min syster Diana och vi gick och lunchade på flanör och sen gick vi hem till mig en stund och snackade lite skit innan det var dags gör henne att gå till jobbet. 
Då passade jag på att bege mig på ytterligare ett självmordsuppdrag när jag sprang ner på stan för att lämna tillbaks en väska jag köpt och inte riktigt var nöjd med och köpte en tröja istället. 

Nu ska jag bara vila i typ två timmar innan jag drar iväg till min mormor och spelar bingolotto. 
Jag har vunnit en gång på bingolotto och jag har spelat med min mormor i flera månader, sist hade jag, Sabina och Melinda FYRA lotter och vi vann inte på en enda. Så jag är ingen större believer när det gäller bingolotto för att vara ärlig, men att få umgås med mormor är den största vinsten i alla fall så resten kvittar egentligen! (: 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0