Julen.

Jag hoppas ni alla har fått en underbar jul med era nära och kära.
Jag personligen är inte så förtjust  i julen vilket kanske verkar lite konstigt då jag är kristen och älskar min familj. 
Men jag tycker helt enkelt julen har tappat sin sanna innebörd och istället har blivit en högtid där människor nästan stressar ihjäl sig och skuldsätter sig upp till öronen och det tycker jag verkligen är tragiskt. 
Sen all panik att skaffa fram en jultomte som kan lura barnen. Föräldrarnas rädsla att barnen ska komma på att det inte finns någon tomte är ju nästan hemsk att se. 
När jag får barn så ska det inte komma någon tomte att knacka på dörren, det kommer inte bli någon pappa som går och köper tidningen... Nej.. Jag gillar verkligen lite mer amerikanska stilen där tomten kommer på natten när barnen sover. Att man ska ställa fram lite ljummen mjölk och kakor åt tomten. Det tror jag så mycket mer på. 

Jag har det mesta klart för mig hur jag ska uppfostra mina barn och med traditioner och sånt.
Frågan är bara om jag kommer hålla dom. Min lillebror skulle enligt min mamma bara ha ett gossedjur och äta russsin istället för godis också. Han är nu en riktig godisråtta och har typ allt! :P
Så det är nog kanske väldigt lätt att säga i förväg hur man ska uppfostra sina barn men att det senare blir väldigt svårt att hålla det. 

Men tillbaka till julen..
Jag har fått en symaskin som jag så länge velat ha, lycklig tjej! ;)
Nu ska det bli riktig syjunta med Klaudia, som de två äkta tanter vi är haha!

Nä nu ska jag fortsätta skriva mina Nyårslöften inför 2012.
Listan verkar bli längre än förra året och appropå förra årets lista så är jag chockad att jag faktiskt höll så mycket som jag gjorde av de typ 25 saker jag skrev ned. Det funkar nog bäst för mig att skriva ner en massa saker som jag skulle vilja ändra på men inte ha så mycket krav att jag ska fixa allihop. Listan ska fungera lite mer som inspiration istället för krav. 

Ciao!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0