Efter regn kommer solsken.

Idag kom ett radhus ut på direkten hos Gavlegårdarna.
En trea i sätra precis som jag och Sabina vill ha..
Men hann jag ta den? Nej... Varför?
Jo för att jag sov hos familjen Boman/Dahlin inatt och tänkte att jag skulle få lite sovmorgon så istället för att kliva upp klockan fem så klev jag upp klockan sex. En timmes sovmorgon på lovet och den kommer jag få ångra. Det är ju inte direkt så ofta sådana lägenheter kommer ut. 

Inte nog med det så hade jag bestämt mig för att cykla hem från gamla bomhus vilket jag även gjorde men växlarna på cykeln började strula så det blev som intervall. Dom hoppade och det var så förbannat trögt att cykla då den hela tiden stannade på högsta växeln vilket är mer motstånd än vad jag brukar ha på spinningen, så ni kan ana att jag var slut när jag kom hem. 

Syster som jag cyklade med ringde upp bara några minuter efter och berättade att dom på jobbet försökt nå mig för jobb förra veckan men att jag inte svarade. Med min otur så måste det ha varit under den tid jag skrev prov. 
Så hitills idag, så har jag missat en drömlägenhet, cyklat på en cykel som levt sitt eget liv och fått vetat att jag missat välbehövt jobb. Livet leker, men ibland så hinner man inte riktigt vara med på reglerna! 

Nå väl..
Förhoppningsvis kommer det ut fler radhus snart och jag lyckas hinna haffa ett. 
Cykeln kanske inser snart att det är den som trampar som bestämmer och förhoppningsvis så blir det mer jobb åt mig! (: Allt handlar om att vara positiv och det lär man vara. Det är vår och det finns så mycket att vara glad för! (: 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0